י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הרוסים לא מתחסנים

הנגיף במוסקבה: 144 מתים בתוך 24 שעות

בעוד בישראל נרשמת התפרצות מתונה יחסית של הזן ההודי ומספר החולים קשה לא עולה בצורה חדה, במוסקבה העניינים מתחילים להסתבך ובעיר הבירה הרוסית מדווחים על כ-144 מקרי מוות מהנגיף בתוך יממה

הנגיף במוסקבה: 144 מתים בתוך 24 שעות
אילוסטרציה צילום: unsplash

מוסקבה הודיעה ביום ראשון על 144 מקרי מוות מנגיף הקורונה ב-24 השעות האחרונות, המספר הגבוה ביותר בעיר הבירה הרוסית מאז תחילת המגיפה, כך על פי נתונים רשמיים.

המתים במוסקבה נדבקו בגרסה ההודית שמדביקה במהירות גבוהה, ומנגד יש התקדמות איטית בהליך החיסונים. מוסקבה הייתה המוקד הלאומי של המגפה ברוסיה, וכ-2,000 בני אדם מאושפזים שם מדי יום בגלל הנגיף, כך אמר ראש העיר סרגיי סוביאנין בטלוויזיה. "גייסנו 20,000 מיטות ו-14,000 מהן מלאות כרגע" אמר. "זה הרבה".

הוא הוסיף שכדי לעצור את ההידבקות בצורה דרסטית, "אנחנו זקוקים לאנשים שיתחסנו או שיסגרו הכל," כך ראש העיר לטלוויזיה הממלכתית. ברחבי רוסיה מתו 599 ​​בני אדם כתוצאה מנגיף הקורונה במהלך 24 השעות האחרונות, מה שהעלה את המספר הרשמי הלאומי ל-133,282. כמו כן נרשמו כ-20,538 מקרים חדשים שהביאו לסך הלאומי של -5.4 מיליון חולים עד כה. כך דווח ה'דיילי מייל' הבריטי.

העלייה התלולה במקרים ברוסיה מגיעה, לאחר שהרשויות מנסות לשכנע את הרוסים הספקנים להתחסן, לאחר שהסירו את מרבית מגבלות הקורונה בסוף השנה שעברה.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי הנשיא ולדימיר פוטין עוקב מקרוב אחר המצב. כאשר פסקוב התבקש להסביר את הזינוק במקרים, האשים את "אופיו הערמומי" של הנגיף שקשה לשלוט בו.

נכון ליום שישי, רק 21.2 מיליון מתוך אוכלוסייה של כ-146 מיליון קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון, כך שאולי זה מה שמביא את רוסיה למצב העגום.

קורונה רוסיה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד