י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

למה כדאי להשכיר מתכנתים דווקא באוקראינה

חברות רבות מתחום ההייטק בישראל ומכל העולם, מוציאות פרויקטים של פיתוח לחו"ל, ומשכירות את שירותיהם של מתכנתים ממקומות שונים, כגון: אמריקה, הודו, ורוסיה. אולם באוקראינה, ובמיוחד בקייב, קיים ביקוש גדול להשכרת מתכנתים, וההערכה היא כי מספרם מגיע ל- 15,000, וזאת עקב מספר סיבות

למה כדאי להשכיר מתכנתים דווקא באוקראינה
תכנות צילום: unsplash

הסיבות בגללן כדאי להשכיר מתכנתים באוקראינה

  • אזור זמן זהה - לאוקראינה ולישראל יש אזור זמן זהה, ושעות העבודה דומות, כך ניתן לקיים שיחות ועידה והתייעצויות, מבלי לחוש בחוסר נוחות על השעה. בנוסף, ניתן גם לטוס בטיסה ישירה, הלוקחת כ- 4 שעות בסך הכול.
  • כוח עבודה זול - כוח העבודה באוקראינה זול בצורה משמעותית, מאשר זה שבארץ. לדוגמה: עלות של מעסיק עבור מתכנת בתחילת הדרך, תהיה 2,000 דולרים לחודש, סכום הכולל את כל התשלומים הנלווים, ולעומת זאת, עלות של מעסיק עבור מתכנת דומה בארץ, תהיה 4,000 דולרים לחודש.
  • כוח עבודה איכותי - ענף התכנות האוקראיני מתבסס על אנשים צעירים איכותיים, מיומנים וממושמעים, שאומנם לא רודפים אחרי החדשנות כמו ישראלים, אולם אינם פחותים ברמה. בנוסף, הם שואפים לשלמות, חרוצים ונאמנים מאוד למקום העבודה.
  • מתחמי העבודה - מתחמי העבודה באוקראינה, הם ברמה של המתחמים הקיימים בישראל. במתחמים יש חדרים לישיבות, חדרים שקטים, אוכל וחטיפים, עמדות קונסולה למשחק, קפה חופשי ואפילו שף פרטי, המכין אוכל לעובדים. בנוסף, מיקום המתחמים, הוא במרחק קצר מתחנת הרכבת.
  • השפה - רב המתכנתים האוקראינים דוברי אנגלית, אולם ניתן להשתמש במנהל צוות ישראלי הדובר רוסית.

ההבדלים בצורת העבודה

ישנם מספר הבדלים בעבודה עם צוות ישראלי, לעומת צוות אוקראיני, לדוגמה הצורך ברשמיות. שיחה בנושאי העבודה הנערכת בפינת הקפה, נחשבת בעיניי הישראלים למקובלת לחלוטין, אולם אין זה כך באוקראינה. בנוסף, תדרוך אנשי הצוות על ידי ראש הצוות, צריך לכלול מילים רבות של נימוס ורשמיות. כדי להביא לצמצום הפערים במנטליות, קיימת תוכנית להכשרת המנהלים הישראליים.

חברות לגיוס עובדים

אפשרות נוספת הקיימת להשכרת עובדים באוקראינה, היא על ידי חברות לגיוס עובדים, כגון ANVI, הדואגות לכל מה שהחברת ההייטק הישראלית צריכה, כדי להתחיל ולעבוד באוקראינה. חברות אלו מגייסות במהירות צוותי עובדים, בעזרת קורות חיים, וכמה מפגשים של ראיונות לכל אחד מהמועמדים. החברה מכירה את המקום עצמו, את ענף המתכנתים במקום, ויש לה מאגרי עובדים לכל תפקיד נחוץ. חברות אלו גם דואגות לכל הנחוץ מעבר לגיוס העובדים, ומטפלות בענייני המס, ואף מחפשות אחר משרדים, ועוד.

לסכום

השכרת מתכנתים באוקראינה נוחה ביותר, בעיקר אם היא נעשית על ידי חברת גיוס עובדים. לישראל ולאוקראינה יש אזור זמן זהה, כוח העבודה באוקראינה זול בצורה משמעותית, מאשר זה שבארץ, העובדים הם אנשים צעירים איכותיים, מיומנים וממושמעים, וכן נאמנים מאוד למקום העבודה.

אוקריאנה תכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד