י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שיפוץ בניין עם גמר טיח ושליכט

אחד מהתהליכים שמתבצעים בשלבי הבנייה האחרונים הוא ביצוע טיח ושליכט אשר מעניקים לכל קיר גימור סופי וחיזוק אחרון. חשוב מאוד לבצע את התהליך המדובר בצורה המקצועית ביותר

שיפוץ בניין עם גמר טיח ושליכט
שיפוץ בניין צילום: freepik

תהליך שיפוץ בניין איננו תהליך פשוט. מדובר על תהליך מורכב כאשר השלבים האחרונים שלו נראים לכאורה מאוד פשוטים, אך מדובר על שלבי הגמר שדורשים גישה זהירה מאוד ופעילות מוגדרת ומוקפדת לקבלת התוצאות הרצויות. חשוב מאוד שלא להקל ראש גם בתחום עבודות הגמר של שיפוץ הבניין וזאת בכדי לקבל מבנה בטיחותי ואסתטי. אחד מהתהליכים שמתבצעים בשלבי הבנייה האחרונים הוא ביצוע טיח ושליכט אשר מעניקים לכל קיר גימור סופי וחיזוק אחרון. חשוב מאוד לבצע את התהליך המדובר בצורה המקצועית ביותר.

גמר טיח ושליכט- במה מדובר?

ראשית כל חשוב לדעת כל יש הבדל בין טיח ושליכט לבין שליכט לצבעוני בפרויקט חידוש מעטפת בניין. בכדי שהעבודה תתבצע בצורה הטובה ביותר יש לבצע אותה בהתאם לשלבים הבסיסיים והחשובים. התהליך כולל ראשית כל שכבת הרבצה, לאחר מכן שכבה מיישרת ולאחר מכן שכבת הגמר שהיא השליכט. לכל שלב יש תנאים ספציפיים הרלוונטיים לו כאשר באופן כללי חשוב תמיד לשמור על כללי התנהלות תקינים בכל מה שנוגע להרכב החומרים, להכנת הקירות בצורה נכונה, לביצוע הנחת כל שכבה בצורה רציפה לצורך אחידות במראה ועוד.

מה החשיבות של הרכב הטיח?

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך עבודת טיח ושליכט בשיפוץ מבנה הוא הבחירה הסוג הטיח הנכון .אנו ממליצים לפנות לחברת אורגד מבנים המתמחה בתחום הבחירה מתבצעת באופן משתנה תוך הצלבה של נתונים רבים, לרבות סוג המבנים ודקויות הסביבה. ההחלטה מתקבלת על בסיס חוות דעת של מהנדס בניין, של אדריכל אחראי ואף של המפקח האחראי על ההתנהלות התקינה של הבניין. חשוב מאוד להבדיל בין הטיח שבו משתמשים בקירות החיצוניים לבין הסוג שבו משתמשים בקירות הפנימיים. הבחירה בטיח הנכון תסייע לכם למנוע הופעת סדקים והתפוררות וכן, תייצר עמידות בפני תנאי מזג האוויר שונים.

מה צריך לעשות בכדי שהעבודה תתבצע בצורה הטובה ביותר?

בכדי שעבודת הטיח והשליכט בשיפוץ הבניין תתבצע בצורה הטובה ביותר, עובי הטיח חייב להיות לא פחות מ5 מ"מ ולא יותר מ8 מ"מ. יש לכסות את השטח בשתי שכבות, יש להתחיל את העבודה לפחות שבועיים מסיום יציקת הבטון בשלד המבנה ועוד. הרכב הטיח משתנה מדי פעם לפעם ועל כן, חשוב מאוד לוודא שאחוז החומרים הסינטטיים בהרכב לא עולה 5 אחוזים מכלל התוכן. במידה והוחלט להוסיף לטיח חומר דוחה מים יש לוודא שהחומר איננו סותר באופן כלשהו את שאר התוספים.

כיצד מכינים את הקירות להנחת הטיח

טרם תחילת העבודה יש לבצע בדיקה מקיפה של כלל המשטחים הרלוונטיים לכיסוי בשכבת טיח. חשוב מאוד להסיר את כל הבליטות, לגלות חורים ולכסות אותם בצורה אחידה ועוד. כדאי להיעזר ברשת חיזוק אשר צריכה להיות מותקנת באמצעות כיסוי ועוגנים שעשויים מחומרים מתאימים להרכב הטיח. מדובר על דבר חשוב מאוד שמשמש למניעת סדקים עתידיים. דבר נוסף שיכול להועיל לתהליך הם סרגלים שמאפשרים יישור והשוואה של פני השטח.

שיפוץ בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד