י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מעשה טרור"

2 פעילי שמאל קיצוני שרפו גבעה - ונעצרו • צפו

שני פעילים ערבים מארגון 'בצלם' שרפו, כך על פי החשד, גבעה על יד הישוב קרית ארבע - ונעצרו שלשום על ידי כוחות הביטחון | 'בצלם' טוען כי הקרקע היא אדמה של אחד מהמפעילים: "התנכלויות מעין אלו שמטרתן דיכוי ונישול של פלסטינים מאדמתם"

2 פעילי שמאל קיצוני שרפו גבעה - ונעצרו • צפו
הגבעה שהוצתה צילום: מתוך הסרטון

כוחות הביטחון עצרו שלשום שני פעילי ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם', בחשד שהציתו גבעה על יד קרית ארבע, כעת הם בחקירה על מעשיהם.

שני הפעילים, עימאד אבו שמסייה ועארף ג'אבר, נחשבים למרכזיים בארגון 'בצלם'. הם נעצרו כי הציתו, כך על פי החשד, את גבעת 16, השוכנת על אדמות מדינה ונמצאת בסמוך לקריית ארבע.

בארגון 'אם תרצו' טוענים כי כוונת השנים הייתה להכשיר פעילות חקלאית פלסטינית עתידית למען השתלטות פלסטינית על השטח. המידע על השנים הגיע דרך DMU, המתעד פעילות של פעילים אנטי ישראלים.

"אין זו הפעם הראשונה שמתגלה קשר בין פעילים בארגוני תעמולה אנטי ציוניים לבין מעשי טרור", אמר יו"ר 'אם תרצו' מתן פלג. "מבחינת המחבלים ומבקשי רעתה של ישראל מדובר בפעילויות שונות באופיין אך בעלות אותה מטרה".

מנגד, ב'בצלם' טוענים כי האדמה היא של עארף ג'אבר: "העובדה שכוחות הביטחון הישראלים עוצרים פלסטינים שמעבדים את אדמתם שלהם - החלקה המדוברת שייכת למר ג׳אבר - מעידה יותר על משטר האפרטהייד מאשר על קורבנותיו".

"פרויקט הווידאו של בצלם מבקש לתעד גם מציאות זו של התנכלויות מעין אלו שמטרתן דיכוי ונישול של פלסטינים מאדמתם", מסרו ל-n12.

אליהו ליבמן ראש מועצת קרית ארבע חברון: "יש מי שמעבד את האדמה הזו, ומפריח בה את השממה דרך חינוך נכון, הרחבת בנייה לזוגות צעירים, סיוע לגיל השלישי ויש מי שמאבד את האדמה הזו, שורף אותה, מתנכל לה, רוצה להפוך את הפריחה לשממה. טוב שהפרצוף האמיתי שלהם מתגלה".

מדובר צה"ל נמסר: "החשודים נעצרו ונחקרו בחשד להצתה, לאחר שזוהו כשהם מציתים עשבים בשטח פתוח. עם סיום החקירה, יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

הצתה שמאל קיצוני קרית ארבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד