י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חיזוק המערכת החיסונית של קשישים

בגיל הזהב חשוב לפעול למען חיזוק המערכת החיסונית ככל שניתן על מנת להגביר את התגובה החיסונית. לפניכם מספר המלצות כיצד לחזק את התפקוד החיסוני בגיל מתקדם

חיזוק המערכת החיסונית של קשישים
חיזוק המערכת החיסונית צילום: RF123

בשיתוף פרמה גורי

ככל שמתבגרים כך מערכת החיסון נוטה להיחלש ועולה הפוטנציאל לחלות. קשישים נמצאים בקבוצת סיכון ונדרשים לנקוט אמצעי זהירות בכל הנוגע להימנעות מחשיפה לאנשים חולים, שמירה קפדנית על כללי היגיינה ושמירה על עצמם ככל שניתן מפני וירוסים.
חשוב לפעול למען חיזוק המערכת החיסונית ככל שניתן על מנת להגביר את התגובה החיסונית. לפניכם מספר המלצות כיצד לחזק את התפקוד החיסוני בגיל מתקדם:

החשיבות של תזונה מאוזנת
מחסור בוויטמינים ומינרלים עשוי לפגוע בתפקוד של המערכת החיסונית וכדאי לבצע בדיקת דם על מנת לבדוק חוסרים וכיצד ניתן להשלים אותם.
במקביל, רצוי להימנע או לפחות לצמצם מאכלים מעובדים, רווי נתרן וסוכר, ולהעדיף מאכלים על בסיס רכיבים אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון השומרים על מערכת חיסונית חזקה. יוגורט פרוביוטי שמגביר את הפעילות החיסונית, וצמחים המיוחסים להם תכונות חיוביות בשיפור התפקוד כגון סמבוק שחור. נסו להעשיר את התפריט בפירות הדר המהווים מקור מצוין לוויטמין C, תרד המכיל נוגדי חמצון וויטמין A לשיפור תפקוד המערכת החיסונית ועוד. תוסף התזונה סמבוכל הינו מוצר נחקר של פרי הסמבוק השחור המוצע בפורמולות המתאימות לילדים ולמבוגרים ומהווה את הדרך היעילה לצרוך סירופ מפרי הסמבוק השחור.

להתחזק תוך כדי פעילות
פעילות גופנית יכולה לסייע בחיזוק מערכת חיסונית חלשה, כיוון שהיא מסייעת בחיזוק השרירים, שמירה על איזון והורדת הורמון הלחץ ושיפור איכות השינה שחשובה לתפקוד. אגב שינה, כדאי לחתור להשגת שנת לילה טובה ככל שניתן, הימנעות מצריכת קפאין לפחות כ-6 שעות לפני השינה, וויסות הטמפרטורה לנוחה, שימוש במצעים אווריריים, נושמים ונעימה ותרגול נשימות עמוקות להפחתת רמת הלחץ טרום השינה.    

וויסות רמות הלחץ
לחץ יכול לפגוע בתפקודה של מערכת החיסון וחשוב להפחית את המתח והחרדה ככל שניתן. אפשר לאמץ טכניקות של הרפיה והרגעה דוגמת מיינדפולנס (קשיבות מודעות), טאי צ'י, לתרגל יוגה או מדיטציה שמסייעת בהשגת החוסן הנפשי, דמיון מודרך, נשימות, להאזין למוסיקה, לשנות אווירה וכל פעילות או הפסקה שתאפשר לכם להוריד את הלחץ ולשפר את מצב הרוח.

חשיפה מבוקרת לשמש
שהייה בשמש, כל עוד היא מבוקרת, יכולה לסייע למערכת החיסון בשל ספיגתו של ויטמין D. רמות נמוכות של ויטמין D עלולות להעלות את הסיכון לזיהום בדרכי הנשימה. אפשר גם ליטול כתחליף תוסף ויטמין D3.

שינויים חיוביים בהרגלי החיים
כחלק מפעולת חיזוק המערכת החיסונית בגיל מבוגר רצוי לבצע שינויים בסגנון החיים על מנת לאפשר אורח חיים בריא יותר. הפסקת עישון, צמצום או הימנעות מצריכת אלכוהול, הפחתת הקפאין ומשקאות אנרגיה למיניהם והימנעות מהתייבשות. ניתן למצוא אלטרנטיבות למשקאות מייבשים או ממריצים יתר על המידה בדמות שייקים ומיצים. במקביל, יש להגביל את החשיפה לחומרים מזהמים ככל שניתן כולל חומרי ניקוי וטואלטיקה ולנסות לשמור על משקל מאוזן.
עודף משקל עשוי להעלות את הסיכון למחלות לב וכלי דם – מחלות רקע שמחלישות את המערכת החיסונית.

דאגו לשמור על כושר, תזונה נכונה ומערכת חיסונית חזקה ככל שאתם מתבגרים.

חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד