י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אל יתייאש מן הרחמים"

תקוה ואמונה לצד רגעים קשים אל מול ההריסות בסרפסייד שבמיאמי

אסון הקריסה במיאמי: רבני האזור בדברי חיזוק לתושבים ההמומים " אפילו חררב חדה מונחת" | לדברי המחלצים היו אירועים בהם גם חמישה ימים אחרי האסון, נמצאו אנשים חיים | צפו בתרומות הענק שגויסו לטובת המחלצים 

תקוה ואמונה לצד רגעים קשים אל מול ההריסות בסרפסייד שבמיאמי
חלק מהתרומות למחלצים צילום: באדיבות המצלם

דברי חכמינו "אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים" מקבלים כאן משמעות מיוחדת, אומר הרב יאיר מסרי רב בית הכנסת במתחם ה'שול' בסרפסייד. "אם נאמר את האמת הפשוטה, לכאורה בדרך הטבע, קשה לומר כי יש סיכוי למצוא ניצולים. אך בכל זאת כיהודים מקווים תמיד לטוב, ולעולם אי אפשר לדעת".

הרב מסרי מפלורידה התייחס למצב השורר באזור האסון בפלורידה שם קרס בניין וקבר תחתיו מעל 150 אנשים, חלקם יהודים. "מה שקורה עתה בשטח הוא שחלק מהמאמצים עתה הם לכל הפחות לתת ליהודים את כבודם המגיע להם בכל מצב שיהיו, וגם זה על כך צריכים להתפלל ולבקש כי הנתונים כאן הם קשים מאוד, ואנו מקווים כי התהליכים הללו יקרו כמה שיותר מהר, כדי להביא נחמה למשפחות האומללות שנקרעות בין שמים וארץ במצב של חוסר וודאות", אומר הרב מסרי.

העסקן ר' חיים מאיר רוזנברג יו"ר חסד של אמת במיאמי לא ראה את ביתו מאז האסון הכבד. הוא נמצא באתר כבר ארבעה ימים ברציפות בכדי לדאוג שכל הפעולות כאן יהיו כראוי, תוך כדי תיאום עם הרשויות והמשטרה.

הוא אמר לעיתון 'המבשר' כי "נשמעות טענות רבות כאילו פעולות החילוץ לא נערכות במהירות הנדרשת. ולכן חשוב להבהיר לציבור כי המאמצים הם כאן רבים מאוד, אבל המצב כאן גם מורכב מאוד. הצוות עובד מול תנאים קשים ביותר, עשן כבד יוצא כל הזמן מעמקי האדמה, לצד סכנת קריסה של הבניין הסמוך. זאת מלבד החום הכבד מאוד בתקופה זו במיאמי, מה שגורם לכך שכל מה שנוגעים בו רותח ממש, וברור שאנו לא רוצים לעמוד חלילה מול אסון נוסף. לכן כל דבר נעשה במחשבה תחילה, ונותר רק להתפלל ולבקש שנוכל לעשות הכל כראוי".

העסקן הרב יונה לונגר יו"ר 'חסד ד'מיאמי' מספר: "כל מה שניתן לעשות עתה זה להתפלל. למרות שנראה שאפסו הסיכויים אסור לאבד תקוה. המחלצים מספרים שהם היו במקרה אחר בו חילצו משפחה לאחר חמשה ימים. למרות שכאן נראה שהתנאים קשים יותר עדיין צריך לקוות לטוב.

"למרות שכבר דובר על כך, שוב צריך להזכיר בהתרגשות את כל העזרה המאסיבית שאנו מקבלים מכל הארגונים בעולם ואנשים פרטיים ששולחים אוכל וציוד למשפחות הרבות שנאלצו להימלט מבתיהן. מדובר במאות תושבים שפונו ומתפנים עדיין מהבניינים סביב".

הרב שלום בער ליפסקר, רב בית הכנסת "בל הרבור שול", המנוע שעומד מאחורי היוזמה האדירה של מתחם האוכל הכשר שמחולק לעשרות כוחות הצלה יהודים ושאינם יהודים. מוציאים מהמטבח הזה 24 שעות ביממה ארוחות בחמגשיות לכוחות בשטח ולכוחות שבאים לריענון בוקר צהריים וערב.

בנוסף ב'שול' יש מרכז חלוקה של מוצרי לבוש /מזון/ היגיינה/ רחצה וכל מה שצריכה משפחה כדי להתחיל לשקם את חייהם. בנוסף מהמקום יוצאות עשרות מנות אוכל למשפחות הנעדרים שנמצאות במלון ולא רוצות לצאת משם.

אסון מיאמי מבצע חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד