י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי הביקורת משמאל

דוברו לשעבר של נתניהו ימונה לדובר בית הנשיא

לאחר הביקורות הרבות משמאל נגד מינויו של נאור יחיא, יועצו לשעבר של נתניהו, לדובר בית הנשיא הנבחר, הרצוג מודיע היום כי החליט למנות את יחיא | בוועדת הכספים אושרה שורת מינויים חדשים בבית נשיא המדינה

דוברו לשעבר של נתניהו ימונה לדובר בית הנשיא
נאור יחיא עם בנימין נתניהו צילום: מתוך הטוויטר של נאור יחיא

למרות הביקורת שהשמיעו גורמים בשמאל, החליט נשיא המדינה הנבחר יצחק הרצוג למנות היום (שני) את נאור יחיא, ששימש כדוברו של ראש הממשלה, לדובר בית הנשיא. המינוי עבר את אישור ועדת הכספים יחד עם מינויים נוספים לבית הנשיא החדש שצפוי להיכנס לתפקידו ב-7 ביולי.
 
לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא ימונה אייל שויקי. שויקי, בן 37, המלווה את הרצוג ב-15 השנים האחרונות, שימש כראש המטה של הרצוג בתפקידיו כראש האופוזיציה ובתפקידו האחרון כיו״ר הנהלת הסוכנות היהודית. כמו כן, כיהן כדירקטור בגופים מרכזיים של הסוכנות היהודית ובהם בנייני האומה, פרויקט תגלית, חברת מסע ועוד. בעברו שימש כדובר סיעת העבודה בכנסת ובמגוון תפקידים שונים בהם צבר ניסיון ניהולי וציבורי עשיר. שויקי, אב לשתי בנות ומתגורר במודיעין. בעל תואר ראשון במנהל עסקים ובתקשורת.
 
לתפקיד ראש הסגל של הנשיא תמונה דיקלה כהן שינפלד. היא כיהנה ב-8 השנים האחרונות כראש מטה מנכ״ל משרד התיירות. בתפקידה היתה גורם מרכזי בניהול המשרד, בקידום פרויקטים משמעותיים ובהובלת השינויים האסטרטגיים במשרד בתקופה שיא בתיירות בישראל. קודם לכן, עבדה כמנהלת גיוס משאבים בסוכנות היהודית, בניהול פרויקטים ב׳חוויה הישראלית׳ ובמשך שנתיים כשליחה בארה״ב. במסגרת תפקידה כראש הסגל, תתכלל כהן שינפלד נושאי תוכן שיקודמו על ידי הנשיא ואת הצוות סביבו.

לתפקיד דובר בית הנשיא ימונה כאמור יועץ התקשורת נאור יחיא. יחיא בן 32, החל את דרכו המקצועית בחטיבת דובר צה"ל, שם שירת במגוון תפקידים פיקודיים ומקצועיים בהם רכש ניסיון רב בתחום. בתפקידו האחרון, שימש כראש מדור טלוויזיה והפקות ולאחריו השתחרר מצה״ל בדרגת רס״ן בתום עשר שנות שירות. לאחר שחרורו שימש כדובר שר הבינוי והשיכון ובהמשך כדובר שר העלייה והקליטה, ח״כ יואב גלנט. בשנתיים האחרונות שימש כדוברו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכדובר מפלגת הליכוד. יחיא, יליד יקנעם שכיום מתגורר בגבעתיים. במסגרת תפקידו יעמוד בראש מערך התקשורת של בית הנשיא וישמש כדוברו של נשיא המדינה. יחיא הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה.
 
לתפקיד מנהלת לשכת נשיא המדינה תמונה עדיה ליבוביץ', ששימשה כיועצת בכירה ליו"ר הסוכנות היהודית ונציבת תלונות הציבור של הארגון . קודם לכן, שימשה במגוון תפקידים פרלמנטריים עם מר הרצוג בתקופתו כח״כ וכראש האופוזיציה וכחברת הנהלת בקונגרס היהודי העולמי. ליבוביץ׳, ילידת רמת גן ומתגוררת עם בעלה ושני ילדיה. בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת ותואר שני במשפטים מאונ׳ בר אילן.
 
מינוי נוסף שאושר היום, הוא של לירון צח, שישמש כיועץ בכיר לענייני החברה הישראלית. צח מלווה את הרצוג ב-5 השנים האחרונות כדוברו כיו"ר הסוכנות וכדוברו בכנסת ישראל עת כיהן בתפקיד ראש האופוזיציה כיו״ר המחנה הציוני וכיו״ר מפלגת העבודה. הוא מכהן כדירקטור בקרן שח"ף, הפועלת לשינוי חברתי בפריפריה החברתית  והגיאוגרפית בישראל. בעבר ניהל תיקי לקוחות ציבוריים בחברת יחסי הציבור והאסטרטגיה ארד תקשורת. צח יליד כפר-סבא מתגורר כיום בתל אביב-יפו. בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת פוליטית.
 
לתפקיד יועצת בכירה לנשיא המדינה לקשרי חוץ תמונה שירלי הלר. הלר משמשת מזה שנים כיועצת בכירה של הרצוג לעניינים בינלאומיים הן במשרדי הממשלה בהן כיהן כשר וכראש האופוזיציה ובמערך קשרי החוץ של הסוכנות היהודית. להלר תואר שני במדיניות ציבורית ותואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל.

בית הנשיא יצחק הרצוג בנימין נתניהו ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד