י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא מוכנים להיות סותמי החורים"

נתניהו בישיבת האופוזיציה: זה התנאי לתמיכתנו בחוק האזרחות

בישיבה המשותפת של סיעות האופוזיציה התייחס היו"ר נתניהו לדרמה סביב חוק האזרחות והבהיר כי האופוזיציה תתמוך - בתמורה לתמיכת הקואליציה בחוק חדש | ח"כ גפני: "אני יודע שהקואליציה לא תסכים, הם צריכים את מנסור עבאס בשביל חוק הדיינים וכל השטויות שלהם"

נתניהו בישיבת האופוזיציה: זה התנאי לתמיכתנו בחוק האזרחות
דרעי ליצמן ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הניסיונות בקואליציה להגיע להבנות בנוגע לחוק האזרחות איתו הסתבכו, היום (שני) ראשי האופוזיציה הימנית התייחסו לחוק האזרחות, והציבו תנאי לקואליציית השינוי בתמורה לתמיכתם בחוק.

ראשי האופוזיציה, הכוללים את היו"ר נתניהו, דרעי, גפני, סמוטריץ', ליצמן ולוין, הצהירו כי אם הקואליציה תעביר את חוק יסוד: ההגירה, בקריאה טרומית, הם יסכימו לתמוך בהארכת הוראת השעה של חוק האזרחות - בחודשיים.

ליצמן, דרעי ונתניהו בישיבת סיעות האופוזיציה. צילום: יונתן זינדל פלאש90.

"יש רוב לימין בהעברת חוק יסוד ההגירה", אמר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "ההתנהלות של הקואליציה חושפת את האמת על הממשלה הזאת שהיא לא מסוגלת לשמור על ישראל כמדינה יהודית בגלל שהיא ממשלת שמאל שתלויה בגורמים אנטי ציוניים".

הוא המשיך: "הם זיקוקים לקולות שלנו. אני חושב שכל המפלגות הציוניות צריכות לתמוך בכך. אם הממשלה הזאת לא מסוגל להעביר את חוק יסוד ההגירה, אין לה זכות להתקיים".

"זו ממשלת הונאה שלא מסוגל להעביר את חוק יסוד ההגירה שבולם את זכות השיבה ומבטיח את המבנה הדמוגרפי של ישראל. אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה נאריך את הוראת השעה בחודשיים", הוסיף.

סמוטריץ' לצד נתניהו בכינוס האופוזיציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90.

גפני שידר פסימיות בכל הנוגע להסכמה בקואליציה להצעת האופוזיציה: ‏יו"ר יהדות התורה גפני על חוק ההגירה: "אני יודע שהקואליציה לא תסכים, הם צריכים את מנסור עבאס בשביל חוק הדיינים וכל השטויות שלהם".

"זה דבר שעכשיו ניתקל בו כל הזמן. אנחנו באופוזיציה צריכים לקבל החלטה שהיא אסטרטגית אם אנחנו הולכים איתם", הוסיף גפני. ליצמן תקף: "הם מזלזלים בערבים פי 10 ממה שאנחנו מזלזלים. אנחנו תמיד עזרנו למפלגות הערביות".

"לפיד לא עזר להם אף פעם והוא זלזל בהם, עכשיו כשהוא רואה את כיסא ראש הממשלה אולי בעוד שנתיים פתאום הוא דואג להם", טען ליצמן.

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי נאם בהצהרה המשותפת: ‏"ראשי המפלגות שהקימו ממשלה שבה הם אינם מסוגלים להעביר את הוראת השעה הכי פשוטה, ולעומת זאת יש להם רוב דורסני לכל חוק אנטי דמוקרטי ואנטי דתי - שלא יבואו אלינו בטענות".

יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' הצהיר גם הוא: "נתמוך בחוק של שמחה רוטמן, חוק שבשנת 2019 הופיע במצע של מפלגת ימינה, במצע של תקווה חדשה. אנחנו לא מוכנים להיות סותמי החורים לממשלה הזאת".

 

בנימין נתניהו משה גפני יעקב ליצמן אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד