י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השגחה פרטית בשחקים

הרב שנסע לג'ונגל אמר 'שמע ישראל' עם החולה

מומחה כשרות מישראל שנסע לבדוק מתן כשרות למלון בקניה, מצא במטוס בשובו יהודי חולה קשה, ואמר איתו 'שמע ישראל', שעות לאחר מכן התברר כי החולה נפטר וזכה לצאת מהעולם הזה כיהודי. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור השמיימי שכולו צרוף השגחה פרטית 

הרב שנסע לג'ונגל אמר 'שמע ישראל' עם החולה
הקבורה של היהודי שהיה על הטיסה בדרך לאתיופיה צילום: דוברות זק"א

סיפור מרגש במיוחד שכולו השגחה פרטית התרחש בימים האחרונים. הסיפור הובא במלואו בשיעורו (שני) של הגאון רבי משה נחשוני רב הקהילה החרדית בראשון לציון ומגדולי נותני כשרות מהדרין בארץ הקודש.

וכך מספר הרב נחשוני: לפני תקופה מתקשר אליי יהודי שרוצה שאני אתן כשרות 'מהדרין' למלון בקניה שם מגיעים יהודים רבים לטיולים בג'ונגל בחודשי הקיץ. אני שחששתי מכך, השבתי לו שצריך לבדוק את הנושא ושלחתי את החתן שלי הרב הגאון ר' שלום שפיצר מומחה גדול בכשרות ותלמיד חכם עצום שיטוס לבדוק את המקום.

מכיוון שאין טיסות ישירות מישראל לקניה, הוא טס בטיסת קונקשן דרך אתיופיה ומשם לקניה בכדי לבדוק את המלון (בדרך אגב החלטתי שלא לתת הכשר למקום, משני טעמים, גם שקשה מאוד לתת במקום כשרות מהדרין מבחינת התנאים. ואף קשה יותר יש בעיות צניעות שעל זה אנחנו מקפידים, אבל זה לא הנושא).

כאן מתחיל הסיפור, חתני חוזר בשבוע שעבר לארץ הוא עלה על טיסה לאתיופיה מקניה והוא רואה בשדה התעופה התרחשות סביב יהודי חולה מעורפל הכרה שמצבו קשה מאוד שאמורים להטיסו לטיפול רפואי בישראל.

במהלך הטיסה ראה הרב שפיצר את היהודי שוכב בספסל האחורי כשהוא במצב קשה מאוד, הוא מאוד התפלא כיצד מעלים יהודי כזה בטיסה רגילה ולא בטיסה רפואית, והוא מספר לי: "ישבתי וחשבתי בטיסה אני הרי כשרות לא אתן למלון שם בקניה, אז מה פתאום שאני אגיע לקניה ויחזור, יש כנראה פה איזו שליחות שנסעתי לקניה, חשבתי לעצמי הרי כאן יש פה יהודי חולה אולי באמת זו השליחות שלי".  

ממשיך הרב נחשוני ומספר כי הוא קם והלך למקומו של החולה, הוא אמר לו את שמו ועיניו נפקחו. הוא ביקש מהחולה לומר איתו פרקי תהילים והחולה שב אחריו מילה במילה. לסיום הם אמרו יחד 'שמע ישראל', 'ה' הוא האלוקים' ופסוקי הייחוד וכך במשך דקות ארוכות הם אמרו ביחד את הפסוקים.

כאן הסיפור לא מסתיים: כשנחתו באתיופיה בדרכם לישראל ראה הרב שפיצר שלא מעלים את החולה למטוס, לאחר בירורים התברר לו כי בשדה התעופה באתיופיה שמו אותו בצד עם המלווה שלו ונודע שאין אפשרות לעלותו לטיסה. "אני לא יודע את הסיבה אולי בגלל קורונה", הוא אומר. בזמן ההמתנה בשדה התעופה באתיופיה הוא נפטר לבית עולמו. וכפי שפורסם אתמול, במבצע מיוחד של זק"א הובא יהודי בן 56 שנפטר מקורונה באתיופיה למנוחות בבית הקברות היהודי באדיס אבבה בעזרתו של שליח חב"ד.

"תראו איזה השגחה מופלאה שאי אפשר לתאר", סיים הגר"מ נחשוני את דבריו הכול היה שווה שהרב שפיצר יטוס למקום לא נודע רק בשביל שיגיד שמע ישראל עם אותו יהודי שאלו היו שעותיו האחרונות והקב"ה דאג לנשמה הזאת, זה לא יאומן.

'בחדרי חרדים' פנה לרב שפיצר שאישר את פרטי המקרה ואף הוסיף בהתרגשות: "אני לא יודע כמה היהודי הזה שמר תורה ומצוות, אבל שהקב"ה גלגל אותי לזכות שכזו להגיד איתו יחד את הפסוקים קודם פטירתו יש כאן משו שמיימי, אני מיום שישי אומר עליו קדיש".

הרב שפיצר הוסיף כי "גם הסיפור של הטיסה היה שמיימי אני רציתי לטוס ביום שלישי אבל הטיסה הייתה ביום שני בלילה ולא רציתי אותה מלכתחילה, כך שחזרתי בטיסה שעליה היה אותו יהודי".

אתיופיה קניה משגיח כשרות הרב משה נחשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד