י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין

מוזיאון ומרכז חינוכי להיסטוריה של מדינת ישראל והחברה הישראלית

המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין

מרכז יצחק רבין נבנה על גבעה מעל שדרות רוקח, וממוקם בקרבת מוזיאון ארץ-ישראל, בית הפלמ"ח, אוניברסיטת תל-אביב ומוזיאון בית התפוצות, ומעל עורק התנועה המרכזי במרכז הארץ, נתיבי איילון. הוא נשקף אל נוף מרהיב של פארק הירקון ושל העיר תל-אביב, בה גדל וחי יצחק רבין, ובה נרצח. המרכז החינוכי נבנה על יסודות תחנת כח סודית, שהוקמה בשנות החמישים במטרה לספק חשמל למערך החירום של איזור תל-אביב במקרה שאויב יפציץ את תחנת הכח רידינג. זו הסיבה לכך שקיומה של התחנה נשמר כסוד ביטחוני-לאומי ממדרגה ראשונה. קיר הלבנים העצום שאתם רואים לימינכם הוא הקיר של אותו בונקר סודי, שלמרבה המזל נותר חסר תעסוקה.

"המוזיאון הישראלי" במרכז יצחק רבין מזמן חווית ביקור מרגשת, שבמרכזה ההיסטוריה של מדינת ישראל והחברה הישראלית. במקביל לסיפור התקומה הלאומי מוצג סיפורו האישי של ראש הממשלה יצחק רבין.

המוזיאון ההיסטורי מציג באמצעים חדשניים אירועים בולטים ותהליכי מפתח מתחילת המנדט הבריטי על ארץ ישראל ועד רצח ראש הממשלה. עושרה של התצוגה והיריעה ההיסטורית רחבת ההיקף הופכות את המוזיאון לספר היסטוריה חי ומרגש, שהמבקרים מתהלכים בתוכו ופוגשים ברגעי שיא של ההיסטוריה הישראלית, בהישגיה הגדולים של מדינת ישראל, כמו גם ברגעי משבר, הממחישים את הצורך החיוני בהידברות בין כל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית.

המוזיאון פתוח לקהל הרחב ומותאם הן לביקורי בודדים והן לסיורים של קבוצות.
יש לתאם את הביקורים מראש. ניתן להזמין גם סיורים מודרכים.

קישורים:
לפרטים נוספים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד