י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אסון קריסת הבניין

ראש הישיבה שאל את האברך ממיאמי: "מה עם היהודים שם" • צפו

ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בו מובאת לראשונה התייחסותו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לאסון הקשה במיאמי. הגרי"ג מביע התעניינות במצבם של היהודים שנלכדו בין ההריסות | צפו

ראש הישיבה שאל את האברך ממיאמי: "מה עם היהודים שם" • צפו
הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

ר' יצחק סופר, אברך תושב מיאמי שבפלורידה השוהה בארץ, נכנס היום (שני) למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כדי להתברך. האברך שמתגורר במיאמי בסמוך למקום נפילת הבניין, ביקש ברכה לפצועים והנעדרים.

הגרי"ג אדלשטיין הביע התעניינות בפרטי האירוע ושאל את האברך לגבי מצבם של היהודים שנפצעו באסון. האברך השיב לראש הישיבה כי יהודים רבים נעדרים וחלק מהם נמצאו ללא רוח חיים תחת ההריסות. ראש הישיבה בירך את האברך והתבטא בכאב: "השם ירחם שיהיו בשורות טובות".

כמעט 150 איש עדיין נעדרים, לאחר שחלק מבניין בן 12 קומות קרס ביום חמישי, צפונית למיאמי, חלק מתפללים לנס, אחרים כבר החלו לדבר על יקיריהם בלשון עבר, עשרות מתוכם יהודים.

בעקבות ההתמוטטות הבניין בפלורידה בו שהו חרדים רבים, התגלה ביום שישי דו"ח מ-2018, כי הקריסה ככל הנראה נגרמה כתוצאה מחשיפה רבת שנים לאוויר המלוח לאורך חוף הים של דרום פלורידה, בנוסף חוקר ומהנדס קבע כי הבניין שקע כל שנה בשני מילימטרים, הבניין קיים 40 שנה.

הרשויות המקומיות הציבו מאות כוחות כיבוי ומחלצים כדי למצוא ניצולים בין שרידי הבניין המשקיף לים, שקרס בשעות המוקדמות של יום חמישי האחרון, מספר ההרוגים עד כה תשעה, וכ-150נעדרים.

ראש עיריית סורפסייד שם קרס הבניין, צ'רלס בורקט, הבטיח כי מאמצי החיפוש לא ייפסקו עד שכולם יישלפו מההריסות. "אנחנו לא עוצרים עד שנסיים. אנחנו לא עוצרים היום, מחר או למחרת. אנחנו לא עוצרים עד שכולם יישלפו משם" אמר בורקט ל-CNN. "אנו מזיזים שמים וארץ לעשות זאת, אין לנו בעיית משאבים, יש לנו בעיית מזל".

הרב גרשון אדלשטיין פלורידה מיאמי אסון במיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד