כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טיפים מנירלט לחידוש ריהוט ואביזרי העץ שבחוץ

במשך כל תקופת החורף עמדו החפצים בחוץ ונחשפו לגשם, לרוחות העזות, לרטיבות ולקור. חלקם דהו ואיבדו את הצבע והברק, או לחילופין התקלפו • כך תתקנו את בהעיות שנוצרו

טיפים מנירלט לחידוש ריהוט ואביזרי העץ שבחוץ
חידושים של נירלט צילום: יח"צ

הקיץ שהגיע הוא בדיוק הזמן לשפץ את כל הרהיטים והחפצים הנמצאים בגינה, בחצר או במרפסת. במשך כל תקופת החורף עמדו החפצים בחוץ ונחשפו לגשם, לרוחות העזות, לרטיבות ולקור. חלקם דהו ואיבדו את הצבע והברק, או לחילופין התקלפו. זה נכון לגבי כסאות ושולחנות מעץ, דקים, משקופים, דלתות, תריסים, נדנדות, פרגולות, תיבות דואר ועוד.

כשמדברים על שיפוץ רהיטי הגינה, הכוונה היא לנקות, לשייף ולהסיר חלקים רופפים ושומנים, ולצבוע את הריהוט בצבע מתאים שיחזיר להם את הצבע והברק. עץ, כידוע, הוא חומר טבעי אולם בהיותו חומר אורגני, חשוף יותר לפגעי מזג האוויר – שמש, גשם, לחות או יובש שגורמים לו לדהות, להתבקע ולפתח עובש ופטריות. נירלט דוגלת בשמירה על סביבה ירוקה ובפיתוח מוצרים על בסיס מים, צבעים ידידותיים למשתמש, ללא ריח לוואי וכל אחד יכול לצבוע איתם ללא חשש.

זה דורש כמה פעולות פשוטות וכל הפריטים יקבלו מראה חדש ומרענן. אז מתחילים!

העץ כידוע עשוי מסיבים המתרוממים החוצה. בין אם מדובר בעץ חדש לגמרי המגיע לא מלוטש או בעץ ישן שהסיבים התרוממו בעקבות שינויי טמפרטורה, שיוצרים התרחבות וכיווץ תכופים. לכן הליטוש מסלק את הסיבים ויוצר משטח חלק ונוח לעבודה. הוראות ההכנה לצביעה מתחלקות לשניים:

רהיט עץ חדש – יש ללטש אותו קלות טרם הצביעה.

פריט עץ ישן או צבוע – יש לנקותו מאבק ושמנים, לשטוף ולהמתין לייבוש מלא. לאחר מכן, יש ללטש את העץ היטב בנייר שיוף לצורך הורדת שכבות רופפות או אם נדרשת הורדה מוחלטת של שכבת הצבע או הלכה עד לקבלת עץ חשוף ולנקות את אבק הליטוש ממשטח העץ.

לשמירה על המראה הטבעי, השתמשו ב"לכה שקופה" על בסיס מים. לחלופין, במידה ורוצים לחדש את הצבע או להעניק לו גוון חדש, מומלץ להשתמש בצבע "לזור מגן לעץ" על בסיס מים אשר הינו חצי שקוף המקנה לעץ גוון אך עדיין משמר את מראה העץ. בנוסף, הוא מעניק הגנה מפני נזקי מזג האוויר, עובש וחרקים. את הלזור ניתן לגוון במבחר גוונים.

רוצים להכניס צבע לגינה? הפתרון הוא "אוניאור" על בסיס מים לקבלת גימור משי, או ב"אונירלק" על בסיס מים לקבלת גימור מבריק. שניהם מקנים מראה אטום לעץ (כך שלא רואים את הטקסטורה של העץ) וניתן לגוון בכל גווני המניפה, מגוונים בהירים ועד עזים ועמוקים.

 

נירלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד