כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האסון במיאמי

הרשויות חוששות: דיירי הבניין הסמוך עשויים להתפנות

בניין מגדל הדירות הצפוני בן 12 הקומות שהתמוטט בפלורידה, הביא את הרשויות לשקול לפנות את דיירי הבניין ה'אחות' מדרום, השם 'אחות' ניתן כי הבניין הוא העתק מדויק של הבניין מצפון שקרס ומכאן החשש של הרשויות

הרשויות חוששות: דיירי הבניין הסמוך עשויים להתפנות
ארגוני הצלה חרדים עם מושל פלורידה צילום: Yeshiva world news

הרשויות במיאמי בודקות האם לפנות את הבניין הנוסף מדרום לבניין שקרס, מחשש שאולי שנמצאים בו ליקויים דומים לאלה שהובילו לקריסה. "אני יודע שהם בודקים את זה" אמר מושל פלורידה רון דה סנטיס במסיבת עיתונאים בסרפסייד, צפונית למיאמי ביץ'. מגדל צ'מפליין צפון נבנה במקביל למגדל הצ'מפליין דרום, בניין הדירות בצורת האות - L שהתפורר בבוקר יום חמישי, נבנה על ידי אותו קבלן, ותוכנן על ידי אותו מעצב, מה שהביא את הרשויות לשקול פינוי של הבניין המלא בכמעט 130 דירות.

"אני יודע שהם שוקלים לפנות אותם", אמר דה סנטיס על התושבים במגדל הדרומי, "אבל זה בסופו של דבר החלטה של ראש העירייה". בישיבת חירום ביום שישי אמר ראש עיריית סרפסייד, צ'רלס בורקט, "צריך לנקוט בכמה סוגים של צעדים בכדי לטפל בבעיה עם בניין האחות".

הוא ציין כי "לא יהיה נוח" להעביר את דיירי הבניין הרבים, "אבל בהתחשב שאין לנו מושג מה גרם לקריסה, והסיכוי שזה יקרה שוב, אני לא מאמין אם יש מישהו שיהיה מוכן להמר על החיים של הדיירים".

ראש עיריית מחוז מיאמי דייד, דניאלה לווין קאווה, אמרה במסיבת העיתונאים כי המחוז לא היה מודע לדיווח משנת 2018, שקבע כי יש "נזק מבני גדול" בבניין שקרס, שני המבנים היו אמורים לקבל אישור מחדש לבטיחות מבנים, על פי החוק בפלורידה, תהליך שמתרחש בבניינים מעל 40 שנה, ואז כל עשר שנים לאחר מכן.

"אין שום אינדיקציה שלמגדל הצפוני יש בעיות, אבל בהתחשב באותו בניה, בהתחשב באותו הגיל זה דאגה", אמר מושל פלורידה.

בניין שלישי במתחם הוקם בשנת 1994, לאחר שחלק מחוקי הבנייה שונו כתוצאה מההוריקן אנדרו בשנת 1992. "המחוז יפתח מיד בביקורת של כל הבניינים בני 40 ומעלה". אמרה ראש העיר דניאלה לוין קאווה. "אנו רוצים להתקדם במהירות כדי לתקן את כל הנושאים הללו, אנו הולכים לבצע את הביקורת הזו בתוך 30 הימים הבאים ואנחנו מתחילים כבר עכשיו".

אסון מיאמי קריסה פינוי בתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד