ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שבת ירושלמית

הופעות בעצם יום השבת: התושבים זועמים, העירייה מכחישה

במסגרת מיזם 'שבת ירושלמית' נערכים בעצם יום השבת מופעים בפארקים, אחד מהם הוא 'גן השבלול' בשכונת רמות, בבירה. בעירייה טורחים ומדגישים כי המופע לא כרוך בחילול שבת, אך התושבים ההמומים מכחישים נמרצות | בעיריית ירושלים הגיבו לפניית 'בחדרי חרדים': "כל העובדות המתוארות בשאילתה אינן נכונות"

הופעות בעצם יום השבת: התושבים זועמים, העירייה מכחישה
כיכר ספרא בירושלים צילום: Anna Kaplan/Flash 90

בשבועיים האחרונים יצאו בעיריית ירושלים במיזם 'שבת ירושלמית', במסגרת המיזם נערכים בעצם יום השבת מופעים בפארקים, אחד מהם הוא 'גן השבלול' בשכונת רמות, בבירה. בעירייה טורחים ומדגישים כי המופע לא כרוך בחילול שבת, אך התושבים ההמומים מכחישים נמרצות.

גם בשבת האחרונה, התקיים 'מפגש קוסמים' בגן השבלול, בצהרי יום השבת, הורים מודאגים אתם שוחחנו טוענים: שלחנו את הילדים לשחק בגינה לא ידענו שהם הולכים לראות מופע חילוני ועוד בעיצומו של יום השבת ולרוב חוצפתם שיתפו אף ילדה חרדית אחת שלא הבינה במה היא משתתפת.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר אחד התושבים: "50% מתושבי השכונה הם חרדים ו-90% אחוז מוגדרים שומרי שבת. רב העיר הרב שטרן התיר לעירייה לערוך את האירועים האלו, משום שאין שם חילולי שבת, והציוד מונח במקום במעוד מועד, אך בפועל היו שם חילולי שבת, למקום הגיעו מוניות".

"בכל אופן הצורה של הופעות בעצם יום השבת לא ראויה" המשיך התושב והסביר: "90% מהילדים בפארק היו חרדים, והיה שם גם חוסר צניעות".

תושב השכונה הוסיף והסביר, כי מדובר במלחמה על השליטה במנהל הקהילתי: "היה אמור להיות בחירות בעוד שבועיים, פעימה שניה מתוך שלוש פעימות של בחירות, כעת ישנם 2 מנהלים, אחד לציבור החרדי, ואחד לציבור החילוני, בעירייה חוששים כי בבחירות יזכו החרדים ב-2 המנהלים, ולשם כך דחו את הבחירות למנהל, בבג"ץ הם חויבו בקיום הבחירות, ולאור כך נדחו הבחירות לפעימה השלישית. לסיכום: מדובר בחוסר דמוקרטיה, הם מפחדים שהרוב החרדי ינצח".

הפרסום של העירייה / באדיבות התושבים

פנינו אל דוברות עיריית ירושלים והצגנו את טענות התושבים, בתגובה אמרו בעירייה: "כל העובדות המתוארות בשאילתה אינם נכונות. אין אף מופיע שהגיע או חזר במונית. כל הציוד הגיע לפני שבת ויוצא אחרי שבת. כולם לבושים בצניעות ויש הוראות ברורות בנושא. לא מדובר בהופעות אלא בהפעלות שומרות שבת. העירייה לא דחתה את הבחירות. הדרג המקצועי בעירייה לא השלים את ההכנות ובהוראת היועץ המשפטי הבחירות נדחו".

בעירייה הוסיפו והתגוננו: "הייתה פניה אחת בנושא הזה, כל הניסיונות לחזור לפניה עלו בתוהו".

חילול שבת עיריית ירושלים קוסם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד