ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

05:30 בבוקר, הספינה שועטת בים המלח • כתבה עם אדרנלין

עוד לילה ללא שינה עבר על יעקב נחומי: בשעת בוקר מוקדמת הוא הצטרף לספינת חילוץ של יחידת המשטרה 'מגילות', לתרגול חילוץ ימי - וחזר עם תיעוד שוצף ורוגש

05:30 בבוקר, הספינה שועטת בים המלח • כתבה עם אדרנלין
יעקב נחומי

שוב לילה ללא שינה. אני מתעורר בשעה 2:30 לפנות בוקר, יוצא לעוד כתבה מרתקת - אימון ימי של יחידת המשטרה לחילוץ מגילות ים המלח.

5:30 תחילת תרגיל. משתתפים: אילן (הזכור לטוב מאימון השטח) חמי, עומר, הראל, אורית, גלית ומאיר.

המצלמה מכוסה בניילונים מכף מסך ועד עדשה. שכן, המפגש של מלח עם ברזל יוצר חלודה.

חמי ומאיר מתחילים בתדרוך. האימון יתמקד בעיקר בצדדים טכניים. כמו, למשל, מאיזה כיוון להגיע עם הסירה אל המחולץ, כיוון רוחות, התנהגות הים, השטת הסירה.

תדרוך לפני יציאה:


תדרוך בשטח:


שיוט:



הצוות מצייד את סירות הטורנדו במים, מכשירי קשר, ובכל מה שנדרש לחילוץ. בדיקות תקינות אחרונות לציוד, הסירות מועמסות על הרכבים - ויוצאים לשטח, אל ים המלח.

יורדים מהכביש אל שטח כורכר ומגיעים עד לגדר המערכת. לחשוב שתרגיל כזה מתואם עם הצבא, שמעדכן גם את צבא ירדן, מספיק בכדי להבין עד כמה השטח בו אנו עומדים לבצע את התרגיל, רגיש.

קרני שמש ראשונות מתחילות לבצבץ. הסירות מורדות למים. צוות ראשון יוצא לעומק הים - בדיקת המנועים על חי. מתברר שאחת הסירות מתקשה בהתנעה. מחברים סירות בים, מבצעים הנעה באמצעות כבלים ורעם אדיר נשמע.


יוצאים לאימון.

עוד לפני שאני מבחין מי נגד מי, נשמעת הקריאה "אדם בים". במקביל לקריאה איש מהצוות משליך גלגל הצלה שמדמה איש בים.

לפי התדריך, כל אנשי הצוות על הסירה מצביעים לכיוון הגלגל, משיט הסירה מתקרב לגלגל על פי ההדרכה "רוח אדם סירה". מסתכלים מאיזה כיוון מגיעה הרוח לכיוון האדם במים והסירה. כך, האדם נסחף עם הרוח לכיוון הסירה ולא ההיפך. הסירה מתקרבת לגלגל ואחד מאנשי הצוות שולף אותו מהמים אל הסירה.

התרגיל חוזר על עצמו כמה פעמים, כאשר בכל פעם איש צוות אחר מחזיק בהגה הסירה, ומתרגל התקרבות לגלגל ההצלה. בתדרוך מוקדם מסביר חמי עד כמה חשוב למשל לדומם מנוע כשמתקרבים למחולץ, שתוך כמה רגעים עלול למצוא עצמו בתוך מנוע פעיל. הוא מראה כמה חתכים מניסיונות העבר.


לקראת סוף התרגיל ראשי הצוות מעבירים קורס קצר על ה-GPS בסירה, כזה ששונה לגמרי ממה שאנו מכירים ברכב. GPS ימי שבאמצעותו מתבצעות הסריקות במקרי אמת.

חוזרים לחוף.

עבורי התרגיל אולי הסתיים, אבל עבור הצוות שנשאר לסדר - עדיין לא. שטיפת הסירות מהמלח, והכנסת ציוד חזרה ל'מחסן', עד הפעם הבאה.

יום שישי, 10 בבוקר. עוד אימון מסתיים. הם חוזרים לביתם. אני חוזר לביתי. כולנו רוצים שבקיץ הבא כשנגיע לים המלח ניזהר יותר, כדי שכתבות כאלו ידווחו על תרגילים ולא על חילוצים חיים.









































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד