י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האסון במיאמי

קריאה להתחזק בתפילות: "שותפים לצערם של בני המשפחות"

מכתב שפורסם לקהילה היהודית במיאמי ביץ' כתב מנכל" אגו"י בפלורידה על הכאב הקשה שנחת עליהם: "חובה עלינו להתחזק עוד יותר בתפילות ובמעשי חסד"

קריאה להתחזק בתפילות: "שותפים לצערם של בני המשפחות"
צוותי ההצלה במיאמי צילום: Yeshiva world news

הרב משה מץ, מנכ"ל אגודת ישראל בפלורידה, פירסם מכתב מרגש לציבור במיאמי ביץ', בו הביע את כאבה של הקהילה היהודית לנוכח האסון הכבד של התמוטטות הבניין, אסון בו נהרגו תושבי המקום ועדיין יותר מ-100 נעדרים, רח"ל.

במכתבו של הרב מץ מאגודת ישראל פלורידה נאמר לאחר שהתבררו ממדי האסון: "האסון המחריד שאירע בסרפסייד זעזע את הקהילה שלנו והותיר אותנו כאובים. גילויי האחדות והתמיכה ההדדית מהווים עבורנו מקור לחיזוק עצום. בעוד מספרם של ההרוגים והנעדרים המאומתים ממשיך לעלות, חובה עלינו להתחזק עוד יותר בתפילות ובמעשי חסד, באחדות ובתמיכה.

"משרד אגודת ישראל בפלורידה טיפל בפניות רבות שהגיעו מבני משפחה וידידים מודאגים, המבקשים לקבל מידע אודות יקיריהם, לקבל הכוונה ותמיכה. הכאב והפחד שובר את הלב ואנחנו שותפים לכאבם ולצער שלהם. ככל שהשעות והימים הבאים ימשיכו להביא בכנפיהם אתגרים נוספים ויעלו את הצרכים החשובים שיהיה עלינו לספק עבור הניצולים ומשפחותיהם, עלינו לשמור על מעורבות ומיקוד מרבי".

בית הכנסת "בית הארבור באל", בראשותו של הרב שלום ליפסקר, הקים קרן מרכזית שתתמוך במידת הצורך ישירות בקורבנות ובני משפחותיהם.

הרב משה מץ מציין כי "ברצוני להביע את הערכתנו העמוקה לשוטרים, לכונני החירום ולכבאים של "מיאמי-דייד" על תגובתם המהירה ומאמציהם ההרואיים, לארגון "הצלה" בדרום פלורידה ולאנשי "חסד של אמת" על מסירותם המדהימה. הקהילה כולה התנהגה בנדיבות עצומה ואנשיה פתחו את ליבם לעזור בכל דרך אפשרית. אנו מודים לראש עיריית סרפסייד צ'רלס ברקט ולראשת עיר המחוז מיאמי-דייד דניאלה לוין קאווה, על מנהיגותם החזקה. אנו מודים למושל רון דסנטיס על ידידותו ותמיכתו האיתנה ומעריכים את פעולותיו של המושל שטס מיד לסורפסייד כדי להבטיח את תמיכתו ועזרתו לקהילה".

"אנו מבינים כי ריבונו-של-עולם שולח לנו מסר. הבה נתחזק כולנו במחויבותנו לתורתו יתברך, נוסיף בתפילה ובמעשי חסד. אנו ממשיכים להתפלל לישועות ונחמות".

בתוך כך היהדות החרדית בכל תפוצות ישראל מתלכדת בתפילה למען הנעדרים באסון קריסת הבניין: רשימת הנעדרים כפי שפורסמו בבתי הכנסת המקומיים במיאמי, בתפילה ובתחינה כי יימצאו במהרה שלמים בגופם ובנפשם:

אריה בן איטא
משה בן שושנה
משה בן טויבא
ליין בן אילנה
יהודה אריה בן פייגא רבקה
רות בת שרה
דבורה בת קלארה
חיים בן שרה
מלכה בת שרה רחל
ישראל צבי יוסף בן טויבא
צבי דניאל בן יהודית
איטא בת מרים
לייבל בן פייגא רבקה
מרים נוטקין
מרים בת שרה
דזשעי קליינמאן
אילן נייבריף
אילן בן אברהם
אילן בן קלמן
דבורה בת קלארה
מיכאל בן הנס
גבריאלה בת שרה
לייב בן שושנה
שרה בת אידא
ננסי בת סופיה
פרנקי בן ננסי
דבורה בת הייא
דזשעי בן ננסי
ניקולה בת אנדריא
יעקב ראובן הכהן בן דבורה
ארני נוטקין
ננסי קרס לוין
פרנקי קליינמאן
ברד כהן

מיאמי אסון פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד