י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מכניס את הביביזם לבית הנשיא"

פעילי השמאל הקיצוני יפגינו מול ביתו של הרצוג

בעקבות מינויו של נאור יחיא לדובר בית הנשיא, תנועות המחאה נגד ראש הממשלה לשעבר מאשימים את הנשיא הנבחר יצחק הרצוג כי רקח עסקה עם נתניהו | פעילי 'קריים מיניסטר' יפגינו הערב מול ביתו של הרצוג בצפון תל אביב | גורמים בשמאל הגדירו האשמות נגד הרצוג כ"תאוריית קונספירציה"

פעילי השמאל הקיצוני יפגינו מול ביתו של הרצוג
יצחק הרצוג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הפרסום על מינויו של נאור יחיא - דובר ראש הממשלה לשעבר נתניהו - לדוברו של הנשיא החדש יצחק הרצוג, תנועות השמאל החליטו לנקוט בצעדי מחאה נגד המינוי שלטענתם "מעורר חשד כבד לעסקה אפלה בין הנשיא הנבחר ובין נתניהו". יצוין, כי מדובר במינוי מקצועי שאושר היום על ידי ועדת הכספים לצד כלל המינויים בבית הנשיא.

תנועת המחאה 'קריים מיניסטר' הודיעה כי פעיליה יפגינו הערב (שני), מול ביתו של הנשיא הנבחר, יצחק הרצוג בצפון תל אביב, במחאה על מינוי דוברו של נתניהו, לתפקיד דובר בית הנשיא. יש לציין כי גם גורמים בשמאל, ביניהם עיתונאים רבים, דחו על הסף את הטענות כי מדובר בעסקה בין נתניהו להרצוג, וחלקם אף הגדירו את הדברים כ"תאוריית קונספירציה".

"בימים בהם ישראל משוועת לריפוי ולתיקון השסעים בעם, מבית מדרשו של נתניהו, אסור למנות את מי שלקח חלק פעיל במערך התבערה וההתסה שגרם לכך", נמסר מ'קריים מיניסטר'.

בתנועה הוסיפו כי "הרצוג מכניס לבית הנשיא את הביביזם מהדלת הקדמית ויורק בפרצופם של מעל למחצית מהציבור הישראלי שקץ בשחיתות, בפילוג ובהסתה". לטענתם, "מינויו של יחיא הוא מינוי נגוע שמזהם את הממלכתיות שהבית אמור לייצג ומעורר חשד כבד לעסקה אפלה בין הנשיא הנבחר ובין הנאשם. כבוד הנשיא הנבחר, עוד לא מאוחר להתעשת ולחזור בך מהמינוי."

יחיא בן 32, החל את דרכו המקצועית בחטיבת דובר צה"ל, שם שירת במגוון תפקידים פיקודיים ומקצועיים בהם רכש ניסיון רב בתחום. בתפקידו האחרון, שימש כראש מדור טלוויזיה והפקות ולאחריו השתחרר מצה״ל בדרגת רס״ן בתום עשר שנות שירות. לאחר שחרורו שימש כדובר שר הבינוי והשיכון ובהמשך כדובר שר העלייה והקליטה, ח״כ יואב גלנט.

בשנתיים האחרונות שימש כדוברו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכדובר מפלגת הליכוד. יחיא, יליד יקנעם שכיום מתגורר בגבעתיים. במסגרת תפקידו יעמוד בראש מערך התקשורת של בית הנשיא וישמש כדוברו של נשיא המדינה. יחיא הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה.

יצחק הרצוג נאור יחיא פעילי שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד