ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התרחש בשבוע שעבר

מפעים: כך ניצלה האם מנחש ארסי במיטתה

סיפור לא שגרתי על אודות משפחה ירושלמית שעסקה בחסד וגילתה במיטה נחש ארסי, אך ניצלו ברגע האחרון | 'בחדרי חרדים' עם המעשה שהתרחש בשבוע שעבר ואותו סיפר בשיעורו המשפיע רבי מיילך בידרמן

מפעים: כך ניצלה האם מנחש ארסי במיטתה
נחש. אילוסטרציה צילום: pixabay

המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן סיפר אתמול (ראשון) בשיעורו, מעשה שהתרחש בשבוע שעבר בירושלים, כשנחש ארסי התנחל בחדר שינה של ההורים כשאם המשפחה תכננה ללכת לישון וברגע האחרון עסקה בחסד ובכך ניצלה מנחש ארסי.

ר' מיילך מספר ששמע מכלי ראשון את פרטי המקרה שהתרחש ביום רביעי האחרון ברחוב רפפורט בירושלים בבית משפחת פרל.

וכך סיפר: אבי המשפחה ר' חיים פרל שהה בניו יורק ורעייתו חזרה ביום רביעי כשהיא מותשת ועייפה מיום שלם מחוץ לעיר, היא הגיעה לביתה וכבר תכננה ללכת לישון אולם היא חיכתה לבנים שלה שיחזרו מהישיבה בשעה 9 וחצי בכדי להגיד להם לילה טוב.

כשהיא כבר הולכת לישון נשמעות דפיקות בדלת הבית, ובדלת הייתה אישה מסכנה שמגיעה הרבה לביתם, מדובר באישה קשת לב שיש לה הרבה דרישות ומשפחת פרל סועדת אותה בביתם. הילדים שראו בקוקר של הדלת את האישה אמרו לעצמם לא לפתוח את הדלת.

האמא ששמעה, קמה ואמרה לילדים כל השנים אני אומרת לכם כל מה שיהודי עושה, עושה רק לעצמו, תתארו לעצמכם אישה מסכנה הלכה כזו דרך ארוכה בשביל לאכול איך אתם מעיזים לא לפתוח את הדלת ליהודי?.

הילדים ענו להגנתם כי הם רצו לעזור לאמא שתלך לישון ללא הפרעה, אך האם אמרה: אם אתם רוצים לעזור לי, תעזרו לי להכין לה אוכל, וכך האישה התעכבה זמן רב בבית, היא אכלה וקיבלה את היחס שמגיעה לה.

כשהאישה עוד בבית לפתע בת המשפחה שבימים שאביה שוהה בניו יורק הלכה לישון על מיטת אביה רצה לאמה ואומרת בבהלה "יש נחש במיטה של אבא". אמרה לה אמה זו לטאה מן הסתם, לא נחש. הילדה בשלה חוזרת ומתעקשת שראתה נחש. האם שואלת ומתחקרת מאיפה את יודעת איך נראה נחש? הילדה ענתה מהתמונות בספרים. האם שלחה את הבן הגדול לבדוק והוא חזר ואמר, "זה נחש גדול".

מיד הם סגרו את הדלת ואפילו את החריצים אטמו עם סמרטוטים, המשפחה הזמינה לוכד נחשים וכשהם הלכו מסביב הם ראו מהחלון שהנחש היה על כל אורך המיטה של האם.

לוכד הנחשים שלכד את הנחש קבע כי מדובר בנחש ארסי שה"י מה היה קורה רח"ל באם האם הייתה הולכת לישון כשרצתה וכך בזכות זה שקמה להגיש אוכל לאורחת, ניצלה מהנחש הארסי.

את דבריו סיים המשפיע "תראו מה שאדם עושה, עושה רק לעצמו, כזה סיפור צריך לשנן את זה שניים מקרא ואחד תרגום, מה שאדם עושה, רק לעצמו". סיכם ר' מיילך.

נחש רבי אלימלך בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד