כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הטובים בעולם

מה גרם למשלחת ישראלית להגיע לארה"ב

מנהל הצלה דרום פלורידה, ברוך סנדהאוס, וראשי הקהילה היהודית ובני המשפחות חשו כי נוכחותם הצבאית של צה"ל, 'פיקוד העורף' המפורסמת בעולם במקום. תספק רובד נוסף של מומחיות וכוח אדם, כמו גם הדבר יביא לסיוע נפשי ורגשי למשפחות הסובלות

מה גרם למשלחת ישראלית להגיע לארה"ב
המשלחת הישראלית במיאמי צילום: דובר צה"ל

ארה"ב מספיק גדולה כדי להתמודד עם אסונות טבע, וכי לא חסר ציוד, ואין צורך למשלחת ישראלית, בניגוד למדינות כמו ההיטי והפיליפינים, שם היה חוסר בציוד חילוץ. אך ראשי הקהילות וארגון הצלה המקומי, הבין כי נוכחותם של חיילי פיקוד העורף יסייע נפשית לאנשים.

בהתחשב בכך הגיש ברוך סנדהאוס, מנהל 'הצלה' בדרום פלורידה, יחד עם הרב שלום בער ליפסקר, רב השכונה, בקשה ממושל פלורידה רון דה סאנטיס, אוהב ישראל גדול, לאשר להביא צוות חיפוש והצלה ישראלי לסורפסייד בכדי לסייע במשימת החילוץ וההחלמה הנפשית של המשפחות. כך מדווח האתר Yeshiva world news.

באמצעות אנשיו של מושל פלורידה וסנטור ארה"ב ריק סקוט, התאפשר לצוות של צה"ל להגיע ולהשתתף באופן פעיל בעבודה לצד כוחות החילוץ המקומיים שנחשבים לטובים ביותר ברחבי ארצות הברית.

מתנדבי הצלה פלורידה בזירה. צילום: Yeshiva world news.

ארגון הצלה מדרום פלורידה מודים למושל דה סאנטיס, ולסנטור סקוט, ולראש עיריית מיאמי דייד, דניאל לוין קאווה, על כך שקיבלו את בקשתם כדי לסייע לקהילה היהודית. על אף שטכנית אין צורך בפיקוד העורף.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי מצבם הנפשי של המשפחות השתפר פלאים לאחר הגעת חיילי צה"ל. בני משפחה מודאגים ניגשים כל העת לחיילים והחמיאו להם כמה הם שמחים שהם הגיעו. בתיה יפה מהמשלחת הישראלית, מטפלת בעזרת בעלי חיים שהייתה חלק מהצוות, אמרה, "הם הרגישו שעכשיו שהגענו, הדברים יתחילו לנוע והם סוף סוף יוכלו לקבל תשובה האם יקיריהם, עדיין חיים, כך אמרו לי מספר רב של אנשים שונים".

"ראיתי בחדשות שאתם מגיעים בשבילנו וחיכיתי שתבואו", אמרה צעירה אחת שהתמוטטה בבכי כשראתה את המשלחת הישראלית.

אסון מיאמי קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד