ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מטוסים פרטיים לא נבדקים

תחת ממשלתו של הסופר נ. בנט: כך נמשך המחדל בשדה התעופה

מקור ההתפרצות האחרונה של נגיף קורונה הוא ב'מחדל הבדיקות' בנתב"ג, שער הכניסה לישראל, שמכניס את המוטציות השונות ומקשות על מיגור הנגיף. הערב מתקבל הדיווח כי הפרצות הן משמעותיות ועדיין לא מטופלות | תוצאות מאוחרות ומטוסים מסוימים שנוסעיהם לא נבדקים

תחת ממשלתו של הסופר נ. בנט: כך נמשך המחדל בשדה התעופה
נפתלי בנט צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בשבועות האחרונים אנו חווים התפרצות קורונה מחודשת, שמקורה ב'מחדל הבדיקות' בנתב"ג, שער הכניסה לישראל, שמכניס את המוטציות השונות ומקשות על מיגור הנגיף בארץ. למרות שעיני קברניטי המדינה נשואות אל מתחם זה, ובשבוע שעבר אף ביקר במקום ראש הממשלה, מהדיווחים הערב (שני) ב'חדשות 12' כי הפרצה עדיין לא נסגרה.

על פי הדיווח, כ-3,000 ישראלים ששבו מחו"ל והמתינו בתור על מנת להיבדק, נבדקו ונסעו לביתם, והמשיכו בשגרת חייהם, לא קיבלו תשובה עם תוצאות הבדיקה שלהם, כבר למעלה מעשרה ימים, כשהנורמה אף היא גרועה ועומדת על המתנה של יומיים למענה.

את ההסבר לסרבול הסבירו ב'חדשות 12' בהעברת האחריות על הבדיקות מחברת 'צ'ק טו פליי' שהקימה מערך מיוחד בעלות של עשרות מיליונים ואף בדקה את תוצאות הבדיקות שהתקבלו, לידי חברת 'פמי פרימיום' המנתבות את הבדיקות ל-3 מעבדות שונות, והיא מבצעת רק את הדיגום. על פי הדיווח במשרד הבריאות התגוננו ואמרו כי מכל אלפי הבדיקות שתשובתן מתעכבת אף לא אחת הייתה חיובית

עוד פרצה חמורה ישנה בנתב"ג כאשר אלו הנוחתים ממדינות אדומות, אינם מקבלים הנחיות לבידוד, והם נוסעים לביתם במוניות רכבות ובדרכים שונות כשהנגיף ממשיך ומכה בארץ.

בנוסף לפרצות אלו ישנם אלו המגיעים במטוסים פרטיים יכולים לעבור במדינות אדומות ואין אף גורם שיכול למנוע זאת מהם, ולא לתבוע את תשלום הקנס של 5,000 ₪ שנקבע במשרד הבריאות, בנוסף לכך נוסעים אלו מקבלים יחס ווי אי םי בנמל, ואינם עומדים בתור כשאר כל הסובלים במחדל נתב"ג.

משרד הבריאות מסר ל'חדשות 12' בתגובה לפרסום דבר הפרצה: "אדם שנבדק בנתב"ג ומבוטח בקופת חולים, מקבל את תוצאת הבדיקה מקופת החולים. מי שאינו מבוטח בקופת חולים, צריך לקבל את תוצאות בדיקתו מחברת פמי המפעילה את מתחם הבדיקות בנתב"ג, באמצעות מוקד טלפוני של החברה. בקרב מבוטחי קופות החולים, בחלק קטן מבדיקות הקורונה המתבצעות בנתב"ג, קיים קושי במערכת האוטומטית להתאים בין נתוני הנדגם, כפי שהוזנו על ידו בהליך ההרשמה לבדיקה, ובין רישומו בקופת החולים בה הוא מבוטח. הנושא מצוי בטיפול מיידי ודחוף של כל הגורמים הרלוונטיים. יובהר, כי כל בדיקה הנמצאת חיובית, ולא נמצא התאמה בינה לבין נתוני הנוסע במערכת האוטומטית, מאותרת באופן ידני ואנושי. על כן, אין אדם שבדיקתו נמצאה חיוביות ולא נמסרה לו תשובה בתוך 48 שעות".

קורונה מחדל מטוס פרטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד