ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אוד מוצל מאש

החסיד שהדפיס את ספרי האדמו"ר הלך לעולמו

הרב החסיד הנגיד רבי וולף פרידמן ז"ל, מחשובי וטובי קהילת סאטמר בויליאמסבורג, הלך לעולמו בגיל 90. עבר את השואה והיה מקושר בלו"נ לאדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל 

החסיד שהדפיס את ספרי האדמו"ר הלך לעולמו
רבי וואלף פרידמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין הלך לעולמו הרב החסיד הישיש רבי וואלף פרידמן ז"ל, מחשובי חסידי סאטמר ומראשי וטובי הקהילה בויליאמסבורג והוא בן 90 בפטירתו. 

ר' וואלף שהיה אוד מוצל מאש לאחר שעבר את המחנות באושוויץ, היה מהחסידים המפורסמים בחצר סאטמר, בהיותו תלמיד נאמן לאדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל. 

כשהרבי מסאטמר בעל ה'ויואל משה' הדפיס את ספרו 'על הגאולה ועל התמורה' לאחר מלחמת ששת הימים, הוא הוזיל מהונו את סכום גדול להדפסת הספר ועל כך האדמו"ר הודה לו והכיר לו טובה לאורך שנות חייו. 

הוא היה תלמיד נאמן לרבו והיה מדפיס את הספרים בכל השנים, קשר מיוחד היה לו גם עם האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל וכן עם בנו יבלחט"א האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. 

נודע כתומך תורה גדול שפיזר מהונו לצדקה, בין היתר לחצר תולדות אהרן, לאדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' זצ"ל ולבנו האדמו"ר מתולדות אהרן. כמו כן אירח בביתו תדיר דינר לטובת ישיבת 'חכמת התורה' של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס. 

המנוח זכה והקים דור לתפארת, דור ישרים מבורך. 

מסע הלוויה בשעה 17:00 אחר הצהריים שעון ניו יורק, מבית המדרש הגדול סאטמר בשכונת ויליאמסבורג ובשעה 20:00 מבית המדרש סאטמר בקרית יואל, לבית החיים בעיר. שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות סאטמר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד