כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הקריסה הקטלנית

ראש המחוז תיאר בדמעות: "הילדה ישבה אבודה מול הבניין שנחרב"

הקריסה הקטלנית בתולדות ארה"ב: ראש המחוז של סרפסייד התראיין לכלי התקשורת וסיפר על ניסיונות החילוץ ובמה במתמקדות הרשוית בשעות אלו | בדבריו תיאר את שראו עיניו בשעות הראשונות לאחר האסון: "ילדה יהודייה שאיבדה את הוריה, יושבת בעיניים פעורות ולצידה ספר תפילה"

ראש המחוז תיאר בדמעות: "הילדה ישבה אבודה מול הבניין שנחרב"
ילדה מכסה עיניים צילום: unsplash

ראש המחוז של סרפסייד צ'רלס בורקט, אמר ביום שני כי גורמים רשמיים יחקרו את הסיבות להתמוטטות בצורה מלאה, אך לדבריו, מדובר ב"נושא ליום אחר". לפי שעה, לדבריו, "סדרי העדיפויות הם חיפוש אחר ניצולים ותמיכה במשפחות ההרוגים והנעדרים".

בשיחה עם עיתונאים ביום שני, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי הנשיא ביידן יתמוך בחקירה רחבת היקף על האסון, המשתרעת על פני מספר סוכנויות פדרליות כולל ה-FBI. כדי לבדוק האם היתה רשלנות מצד גורמים רשמיים.

ראש העיר בורקט מסרפסייד התעקש ביום שני כי גורמים רשמיים יחקרו את הסיבות להתמוטטות ויגיעו לקרקעית, אך לדבריו, מדובר ב"נושא ליום אחר". לפי שעה, לדבריו, סדרי העדיפויות היו חיפוש אחר ניצולים ותמיכה במשפחות ההרוגים והנעדרים.

ראש המחוז סיפר כי הוא דיבר עם ילדה בת 11 או 12 באתר קריסת המגדל הדרומי ביום ראשון בלילה. הוא ראה אותה בעבר וידע שאחד מהוריה היה בבניין. "באותו לילה ישבה לבדה והביטה בטלפון שלה" סיפר, "היא התפללה תפילה יהודית, (אולי תהילים) היא ישבה במקום, קרוב למקום ששם ככל הנראה נמצא אחד מהוריה, היא לא בכתה, היא פשוט היתה אבודה. היא לא ידעה מה לעשות". כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

"וזה שבר לי את הלב" הוא אמר. "אני אמצא את הילדה, ואני אגיד לה שהיא יכולה לבוא אליי לכל מה שהיא צריכה כי זה הפנים של הבעיה הזו, של האסון הזה - הילדה הקטנה ההיא" אמר בורקט אמר. "לבדה, אבודה לגמרי, יושבת שם ומביטה בערמת ההריסות שם נמצא אחד ההורים שלה, זה לא אמור לקרות לעולם".

כאמור, החקירה על קריסת הבניין הקטלנית ביותר בהיסטוריה האמריקאית החלה זה עתה, אך מומחים שבחנו תיעודים של האסון, מתמקדים בחלק התחתון של הבניין, אולי מתחת לאדמה, אולי בחניון, שם כשל ראשוני יכול היה לגרום למפולת.

ה'ניו יורק טיימס' מציין, כי בעוד גשרים, מעברים ומבנים שנבנים קורסים לפעמים, אבל התמוטטות קטסטרופלית של בניין שלם לא מפצצה או רעידת אדמה, היא נדירה, והחוקרים מתקשים להבין איך זה קרה.

הסכנות בפני המצילים והמחלצים הם גדולות, מכתיבות את התהליך וגורמים לו להיות איטי. בין ההריסות יש כל דבר, החל מכימיקלים רעילים וכלה באש, עשן, כל מיני סכנות אחרות, הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה, שביקר באתר אמר כי הם צריכים להיות זהירים מאוד. "אם הם יזיזו חתיכת מוטות אחת לא בתכנון נכון, שאר הפסולת בניין עלולה להתמוטט, או לפגוע במחלצים או לפגוע בכל הניצולים שעשויים להיות שם למטה", אמר.

אסון מיאמי קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד