י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דאגה רבה לשלומם

אסון מיאמי: הטרגדיה של הנדבן החרדי שנעדר לצד בתו וחתנו

אסון קריסת בניין הדירות בפלורידה: מאמצי החילוץ של צוותי ההצלה הרבים הנמצאים במקום, נמשכים כל העת | אמש זוהו מספר גופות נוספות, חלקם יהודים, והתקווה למצוא ניצולים בחיים הולכת ונחלשת | פרופיל מקיף לדמותם של שלושה מהנעדרים, נדבן חרדי ידוע לצד בתו וחתנו 

אסון מיאמי: הטרגדיה של הנדבן החרדי שנעדר לצד בתו וחתנו
חיים רוזנברג ובני וייס על רקע הזירה צילום: דו"צ\באדיבות המצלם

הארי רוזנברג (52), שמוכר למשפחתו וחבריו בשמו היהודי חיים, העובד כמנהל נכסים במקור מברוקלין ועבר לאחרונה למגדל צ'אמפליין בסורפסייד פלורידה שקרס. רכש את הדירה בקומה השנייה רק ​​בחודש שעבר, בתקווה כי הנוף של האוקיאנוס האטלנטי יעזור לו למצוא נחמה לאחר שנה סוערת בו איבד את אשתו, אנה רוזנברג, ממחלת הסרטן, ושני הורים שנפטרו מנגיף הקורונה.

בחודשים האחרונים התמסר חיים רוזנברג הנעדר והנהדר לקראת השקת 'מרכז שלום', מרכז לריפוי נפשי, הממוקם בקמפוס של בית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק לזכר אשתו המנוחה.

בשיחה שלו שפורסמה במגזין Tablet Magazine עם סטיב אייזנברג, חברו מבית הכנסת ה"שול", אמר חיים על המעבר לפלורידה "אני כל כך שמח להיות כאן, זה הפרק הבא של האושר שלי".

אתר Colive מדווח, כי בעבר שכר רוזנברג דירות קטנות יותר באזור, אך לאחרונה רכש את הדירה הגדולה בצ'אמפליין כדי שיהיה יותר מקום לילדיו ובני משפחותיהם כשהם באים לבקרו. בתו, מלכי וייס ובעלה, בני מלייקווד, ניו ג'רזי, שהו אצלו בזמן הקריסה ונעדרים גם הם.

רוזנברג וחתנו

כל מי שמכיר את חיים, סיפר שהוא חבר ואיש משפחה מסור באמת, מישהו ש"אוהב את כולם ואהוב על כולם, הוא תמיד חושב על אחרים, סוג האדם שמציב את צרכיהם לפניו, מספר סנדי ליבהרד, חברו.

רוזנברג חזר מטיול בניו יורק שעות ספורות לפני קריסת המגדל, ומיהר לחזור לביתו לפגוש את בני ווייס חתנו ואת בתו מלכי. "חיים הוא איש בעל אמונה עזה" אמר ליבהרד. "החיים לא האירו לו פנים לאחרונה. אך האמונה שלו  באלוקים וההשקפה החיובית היא מה שהחזיקה אותו".

בני וייס, 32, ומלכי וייס, 27, מלייקווד, ניו ג'רזי, טסו זה עתה לסורפסייד, פלורידה, בליל קריסת מגדל צ'אמפליין. בני הזוג, נשואים חמש שנים, הגיעו לבקר את אביו של מלכי, חיים רוזנברג ולשהות שבת בדירתו החדשה.

בני, יליד וינה, אוסטריה, הוא אחד משני ילדים שנולדו לדיורי וטינה ווייס. דיורי, שנפטר לפני מספר שנים, עבד בבית קפה Alvorda Wiener, עסק בבעלות משפחתית.

ידידת המשפחה, חנה וייזר, שליחת חב"ד-ליובאוויטש בוינה, אומרת שבני, יחד עם אחיו הבכור, דני, הם "אנשים עדינים מאוד, שחיים באמת את הערכים היהודיים שלהם". שולי ברנהולץ, חבר ילדות של בני, תיאר אותו כ"אדם מגוון ורב כישרונות, עם לב ענק".

אחרי שלמד בישיבת חברון בגבעת מרדכי בירושלים, שם הוא היה חבר ושותף לחדר של ברנהולץ, וייס המשיך ללימודי מדעי המחשב בקינגס קולג' בלונדון. לאחר נישואיו למלכי, עברו בני הזוג ללייקווד, שם הוא עובד בחברת השקעות ולמד בכולל מקומי. מלכי אשתו עבדה כמבקר במשרד רואי חשבון גדול בניו ג'רזי. כעת כאמור, שלושתם נעדרים.

אסון מיאמי פלורידה איתור נעדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד