י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לילה לבן בכנסת

לאחר 15 שעות דיונים; ניצחונות לקואליציה

אמש בשעת אחר הצהריים נפתחה המליאה לדיון בשורת הצעות חוק שיזמה הקואליציה | לאור מאבקי האופוזיציה והקואליציה הוטל עוצר יציאות על כל חברי הכנסת כדי להילחם על ההצבעות | בשעה מוקדמת הבוקר, הסתיים סוף סוף הדיון בכנסת כשהקואליציה רושמת מספר ניצחונות והצעות חוק שיעלו לקריאה שניה ושלישית

לאחר 15 שעות דיונים; ניצחונות לקואליציה
בנט ולפיד במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת נפתחה אתמול בשעה 16:00 והוטל עוצר יציאות בקואליציה ובאופוזיציה, בין ההצעות שאושרו: פרישת ארבעה ח"כים מסיעה גם אם אינם שליש ממנה, מהלך שיכול להביא מספר ח"כים מהליכוד לקואליציה, לצד החוק הנורבגי שהורחב.

הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה שורת הצעות חוק שיזמה הקואליציה וגם הצליחה בהם. ביניהן, הארכת מועד אישור התקציב, הרחבת החוק הנורבגי, ושימור הפריטטיות בין בנט ולפיד, ואפשרות פיצול ארבעה ח"כים להתפצל מסיעתם גם אם הם לא שליש ממנה, מהלך שמדיר שינה מהליכוד. ההצעה עברה ברוב של 57 מול 42.

כמו כן החוק הנורווגי שודרג, עם תוספות. סיעה עם 6-4 חברי כנסת, שלושה ממנה יוכלו להתפטר. סיעה עם 9-7 חברי כנסת, ארבעה ממנה יוכלו להתפטר, ובסיעה שבה 10 חברי כנסת ויותר 5 יוכלו להתפטר.

לאורך הדיון, האופוזיציה זעמה כי זה חוק בזבזני, והזכירה לקואליציה הנוכחית שהם אלו שמחו על אותו החוק. 61 תמכו בהצעה מול 53 שהתנגדו.

אתמול כתב שר החוץ יאיר לפיד, החוץ יאיר לפיד בטוויטר, וגם אמר במליאה: "את מי בדיוק אתם מענישים? למי אתם גורמים נזק? זה התפקיד שלכם כאופוזיציה? להיות מוכי שנאה? להזיק לציונות? להזיק לזהות היהודית של ישראל? ההתנהלות הזו לא באמת גורמת נזק לקואליציה. אם כבר, זה מחזק אותנו ומאחד אותנו. זה מזכיר לנו למה היה חשוב כל כך להקים את הממשלה החדשה".

יואב קיש מסיעת הליכוד צעק לעבר לפיד במהלך הדיון במליאה, "אתה צבוע, אתה מושחת, אתה שקרן" - כך האשים ‎את ‎לפיד, וזכה למחיאות כפיים במליאת הכנסת: "אתה יצאת נגד המושג 'ראש ממשלה חליפי', אתה קראת לזה 'דיל בין גנבים'. איך יש לך את החוצפה לשבת על הכיסא הזה?".

הבוקר, עם תום הדיונים במליאה התייחס יו"ר האופוזיציה לדיון הארוך במליאה וכתב, "בנט מכר את המדינה למנסור עבאס שעכשיו ימכור אותה למחמוד עבאס. ‏07:10 בבוקר, מסיימים עוד יום קרב בכנסת. נמשיך להילחם עד שנפיל את ממשלת ההונאה המסוכנת הזאת. תודה לכל חברות וחברי הליכוד והאופוזיציה שהגיעו כולם והשתתפו במאמץ!"

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד כתב: "‏הקואליציה מקיימת דיון בוועדה המסדרת בזמן המליאה, חברי הועדה צריכים לנאום במליאה ויו"ר הכנסת מאשר את קיום הדיון. באופן חסר תקדים הם גנבו 2 הצבעות במחטף וברמייה והיועמש״ית של הוועדה מגבה. איפה התקשורת? אין סוף לצביעות?".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר, "מסיימים לילה לבן של מאבק עיקש בקואליציה הדורסנית, עם נוכחות מלאה של סיעת ש״ס ואין ספור נאומים מושחזים. גאה בחברי הכנסת שלנו. נמשיך להיאבק למענכם להפלת הממשלה הרעה הזו".

בצלאל סמוטריץ כתב "‏הבטיחו ממשלת שינוי ולשם שינוי קיימו, לרעה! ממשלה אטומה וחסרת חמלה שתביא לחרפת רעב אוכלוסיות שלמות שמתקשות להשתלב בשוק התעסוקה".

קואליציה מחנה השינוי ביבי נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד