י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אצילית ומרוממת"

מפתיע: אשת ההתיישבות הבכירה מפרגנת לממשלת השינוי

לאחר שקיבלו את המתווה לפינוי המאחז אביתר, לפיו התושבים יעזבו אך המקום לא ייהרס, אשת ההתיישבות דניאלה וויס, שהייתה מבין ראשי המאחז, מגינה על ממשלת השינוי: "כל כך הרבה ביקרות שפכו עליה" | עוד ציינה: "הבאנו את הממשלה למצב שהיא רוצה"

מפתיע: אשת ההתיישבות הבכירה מפרגנת לממשלת השינוי
מאחז אביתר צילום: דוברות אביתר

למרות הביקורות מהצד הימני על 'ימינה', אמש (שני) אשת ההתיישבות הבכירה דניאלה וויס, מראשי תנועת 'נחלה' שעמדו בראש המאחז אביתר, הגנה על ממשלת השינוי ואף פרגנה להם.

וויס כינסה מסיבת עיתונאים לאחר ההודעה של תושבי אביתר כי הם מסכימים למתווה, לפיו המשפחות יעזבו את המקום ובמקומם תוקם במקום ישיבת הסדר חדשה, והפתיעה רבים כשפרגנה לממשלת השינוי שהגיעה למתווה מוסכם יחד עם תושבי המאחז.

"ממשלה שכל כך הרבה ביקורת שפכו עליה מצאה את הדרך האצילית והמרוממת לשוחח איתנו", אמרה יו"ר תנועת 'נחלה'. "לא מתוך כיפוף ידיים אלא מתוך הערכה לחלוצים בוני הארץ".

ו"התפקיד שלנו הוא לא לכופף את הממשלה, אלא לרומם אותה. ההישג הוא לא שאנחנו הולכים נגד הממשלה, אלא שאנחנו מביאים את הממשלה למצב שהיא בעצמה רוצה", טענה.

כאמור אתמול הודיעו תושבי אביתר שהם מסכימים למתווה, לפיו יעזבו את המקום עד לסוף השבוע, אך כל הבתים יישארו במקומם. על הקרקעות של הישוב, משרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי, ובראש חודש אלול תוקם ישיבת הסדר חדשה.

במקביל תצא הנחיה למנהל האזרחי לסיים בתוך חצי שנה את סקר הקרקע, הקרקע שתעבור את הסקר תוכרז כאדמת מדינה ותוקם התיישבות במקום בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המועצה האזורית שומרון ותנועת נחלה.

אביתר מחנה השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד