י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הבלגן חוגג

הפקרות ללא הפסקה בנתב"ג: ערבוב מדינות אדומות וירוקות

נוסעים שנחתו ממדינות אדומות, ממתינים לתוצאות בדיקת קורונה או מחויבים בבידוד, מצטופפים בקרונות לצד נוסעים שעלו על הרכבת בירושלים או במודיעין | כך הפכה תחנת הרכבת בנתב"ג לגורם מרכזי בהפצת המגפה בארץ

הפקרות ללא הפסקה בנתב"ג: ערבוב מדינות אדומות וירוקות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

נוסעים תמימים שמשתמשים ברכבות שעוברות דרך תחנת נתב"ג, מוצאים את עצמן בקרון לצד מי ששבים ממדינות שבהן התפרץ הזן החדש, לעיתים מדינות שאליהן נאסר כרגע על ישראלים לנסוע, והם עושים זאת דרך מדינות שלישיות. נכון לאמש לא קיבלה הרכבת הוראה ממשרד התחבורה להפסיק את עצירות הרכבת בתחנת נתב"ג. כך מדווח הבוקר אודי עציון ב'ידיעות אחרונות'.

מי שעוד מוצאים את עצמם חשופים לנדבקים בנגיף הם נהגי המוניות, ערוץ מרכזי ביציאת נוסעים מהשדה. פעילות המוניות בנתב"ג, מקור לנסיעות ארוכות ומכניסות עבור הנהגים, החלה להתאושש לאחרונה, אם כי היא רחוקה משיאיה בגלל מיעוט התיירים שמגיעים כעת לישראל. עד לסגר השלישי הגביל משרד התחבורה את מספר הנוסעים במונית ואף דרש מהנהגים להציב בתא יריעות פלסטיק שיפרידו בינם לבין הנוסעים. כיום אין חובה בהצבת יריעות פלסטיק.

יתרה מכך, כיום לנהגים אין דרך לדעת מהיכן מגיעים הנוסעים שנכנסים אליהם למונית, ועליהם להתעמת עימם לעיתים בדרישה שיעטו מסכות. נהג מונית שהסיע נוסע שנדבק בנגיף החדש עלול בעצמו להפוך למקור להדבקת נוסעים אחרים, במידה שלא יקפיד על חבישת מסכה.

נהגי מוניות רבים, בעיקר מבוגרים ומי שנמצאים בקבוצות סיכון, מעדיפים להתרחק כעת מביצוע נסיעות אל השדה ובחזרה, למרות הפיתוי הכספי. אחרים לוקחים נסיעות כאלה כדי לסייע בפרנסתם שנפגעה מאוד במשבר — ופשוט נאלצים להתמודד עם הפחד מפני הדבקה.

נתב"ג קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד