י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מיהו ציוני?

במליאה: הח"כ שיבח את פעילות האדמו"ר מקרלין • צפו

בנאום במליאה, יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז התייחס בנאומו "מיהו ציוני?", לפעילותה של חסידות קרלין, ושיבח את האדמו"ר: "חיזק וחיבר את היהודים" | בנוסף שלח תנחומים על האסון שהחסידות ספגה: "בהזדמנות זו אני לשלוח לאדמו"ר מקרלין ולכל החסידים את תנחומיי" | צפו

במליאה: הח"כ שיבח את פעילות האדמו"ר מקרלין • צפו
חסידי קרלין סטולין צילום: יעקב נחומי

לפני הלילה הארוך במליאה, אתמול (שני) יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז מסיעת 'הציונות הדתית' התייחס בנאום לזהות ה'ציוני' בעיניו, והזכיר את חסידות קרלין והאדמו"ר העומד בראשה.

"בעבר הרחוק המדינה סערה סביב סוגיית 'מיהו יהודי'. היום צריך פתוח את השאלה 'מיהו ציוני'", אמר מעוז ופירט, "תחיית השפה העברית – לשון הקודש, הייתה למרכיב משמעותי בתהליך התחייה של עם ישראל ובראשית דרכה של התנועה הציונית".

האם מי שמתפללים שלוש פעמים ביום 'ותחזינה עינינו בשובך לציון' הם אינם ציוניים? האם מי שנאבקים על כך שהעם היושב בציון יאכל כשר, שהגיור בישראל יהיה ממלכתי ושבמרחב הציבורי יתמעט חילול השבת, הם אינם ציוניים?", הוסיף.

לאחר מכן שיבח את האדמו"ר קרלין: "מאז נפילת הקומוניזם החל האדמו"ר מקרלין ובעקבותיו חסידות קרלין לפעול במדינות חבר העמים לחזק ולחבר ליהדות את היהודים שם".

"לפני ארבעה ימים נפטר אליהו קרפל ז"ל, ההרוג השלישי באסון הקריסה של חסידות קרלין שבפסגת זאב", התייחס יו"ר 'נעם' לאסון. "אני רוצה בהזדמנות זו לשלוח לאדמו"ר מקרלין ולכל החסידים את תנחומיי על האסון הנורא".

מעוז סיפר: "אליהו ז"ל עלה כנער במסגרת זו מלבוב שבאוקראינה, ובעקבות כך הוא התקרב לחסידות ולאדמו"ר, והפך להיות אישיות מופלאה של חסד ויראת שמים".

"האם אדם כזה פחות מציוני מכל אלו שמתנשאים על הציבור החרדי ומקימים ממשלה עם מי שרוצים לזרוק את החרדים למזבלה? הגיע הזמן להפסיק עם עיוות המושגים ועם הינדוסי התודעה הללו", סיכם.

קרלין סטולין אבי מעוז אסון קרלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד