י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ככה תוכלו לזהות

מרתק: האם בני גנץ מרוצה מהממשלה החדשה?

על פי שפת הגוף ניתן להבחין בכל תחושותיו של האדם, האם מרוצה או לא, האם בני גנץ מרוצה ממשלת השינוי? איך ניתן להבחין בכך? ואיך מומלץ לבנט ולפיד להתנהג?

מרתק: האם בני גנץ מרוצה מהממשלה החדשה?
בנט, לפיד וגנץ בכנסת צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

על פי ניתוח שפת הגוף של גנץ בזמן הקמתה של הממשלה, התשובה היא, ממש לא, גנץ אינו מרוצה מהמהלך.

כמעט בכל התמונות מישיבת הממשלה החדשה וגם בתמונות שלפנינו, רואים את גנץ בשפת גוף ביקורתית על הממשלה החדשה. פעם הוא מניח את היד על פיו, פעם נועל אצבעות, מצר מבט, נושך שפה וכדומה לאות הסתייגות מהממשלה או מחלק מחבריה.

גנץ מניח יד על הפה. דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

גנץ נושך שפה. קרדיט: פלאש 90

אם נשער, מדוע הוא לא מרוצה, התשובה כנראה תהיה, שהוא כרגע מפנים את הוויתור הגדול שלו על ראשות הממשלה, ללפיד ובנט. הוא כנראה קובל בליבו על כך שהוא יכל להיות בקלות ראש ממשלה במקומם, רק אם היה נענה לבקשה האחרונה של נתניהו, והוא לא רואה הערכה דיה מצד לפיד ובנט על הוויתור הזה.

הוא סירב לנתניהו עקב הטראומה שחווה ממנו, אבל לאחר מעשה הוא כנראה חש פספוס אישי. בפרט כשהוא מרגיש המבוגר האחראי שם, עקב ניסיונו וגילו, הוא מתקשה לקבל את מרותם של הצעירים ממנו, שהרי מול ביבי הוא הצליח בכמה מהלכים כשהחליט להילחם בו..., הוא חש שווה לליגה של נתניהו, ולא ללפיד ובנט. ואכן ללא גנץ לא הייתה קמה הממשלה.

מובן מדוע לאחרונה הוא מרבה לאחרונה לדבר בשבח הממשלה החדשה, ככל הנראה הוא זיהה את חוסר שביעות רצונו ממנה, ולא רוצה להיתפס כמכשול להתנהלותה.

גנץ חווה טראומה מהמערכת הפוליטית עד כה והוא צבר ניסיון עקב כך, אך צריך לבדוק אם זו ההתנהלות שהוא מאמין בה ''מלחמה', כפי שהתרגל בקדנציה האחרונה, או שלום כפי האופי האמתי הנינוח שלו.

בשבוע שעבר התפרסם שהתגלה ויכוח עז בינו לבין גדעון סער בקשר לוועדת חקירה... נראה שהולך להיות שמח עם גנץ בממשלה. התסכול שלו מאיים לצאת החוצה.

מעתה מעניין מה יהיה, נחכה ונראה מה יהיו מהלכיו. אם הוא ימשיך לחסום את פיו או לנעול אצבעותיו למעלה קרוב לפיו נבין שהביקורת הפוליטית שלו עוד לא התפוגגה. מומלץ מצד בנט ולפיד להראות לו הערכה וכבוד יותר ממה שהראו לו עד עכשיו. אם לא גנץ יכול לפרק אותה באלגנטיות. יש לו ניסיון בזה.

בתמונה זו, גנץ מחייך חיוך רחב מידי ומכניס יד אחת לכיס, החיוך המוגזם כמו היד בכיס, הן סימן להסתרה של תחושת הכעס המקוננת בליבו שעוד לא שככה, על אף כל ההבהרות של קרוביו בימים האחרונים..

גנץ מחייך חיוך רחב מידי ומכניס יד אחת לכיס. קרדיט: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מאמר מאת: המומחה לשפת גוף והשפעה ישראל עזריאל מחבר הספר 'שפת הגוף והנפש'.

 

ישראל עזריאל שפת גוף בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד