ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אכיפה בררנית

הח"כ לעבאס: תפעל לקיום הילולת הצדיק משטפנשט

חה"כ ינון אזולאי בנאומו במליאת הכנסת תקף את עיריית תל אביב: "בימים רביעי וחמישי, אמורה להתקיים כמדי שנה הילולת הצדיק משטפנשט בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. אך נכון לרגע זה עיריית ת״א מסרבת לאשר את ההילולא. בטענה הזויה כי הדבר מפריע להולכי רגל. זו אכיפה בררנית"

הח"כ לעבאס: תפעל לקיום הילולת הצדיק משטפנשט
הילולת הצדיק משטפנשט זיע"א צילום: שוקי לרר

בנאום שנשא הלילה (שני) ליל הפיליבסטר במליאת הכנסת נשא ח"כ ינון אזולאי על כך שעיריית ת"א כנגד קיום הילולת הצדיק משטפנשט זיע"א הטמון בבית העלמין נחלת יצחק. 

"בימים רביעי וחמישי, אמורה להתקיים כמדי שנה הילולת הצדיק משטפנשט בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. אך נכון לרגע זה עיריית תל אביב מסרבת לאשר את ההילולא. בטענה הזויה כי הדבר מפריע להולכי רגל".

"ריבנו של עולם" זעק אזולאי, "רק ביום בשישי האחרון מעל - 100 אלף אנשים צעדו באיזה מצעד בתל אביב, לא רק את המדרכה הם סגרו אלא רחובות שלמים. זה היה בסדר. אבל לתת ליהודים להתפלל זה מפריע. איפה הבושה?"

"לכל תכנית של הילולא יש מתווה מסודר, מפיק לאירוע, מהנדס מלווה, כל דרישות הבטיחות ימולאו בקפידה ובמלואם. אבל את עיריית ת"א זה לא מעניין היא לקחה החלטה להיות הילד הרע בסיפור. ציונו של הצדיק הקדוש מאגד סביבו במשך עשרות בשנים דתיים חילוניים מסורתיים דתי לאומי כולם באים כי מאמינים בכוחו של הצדיק".

"אם זו לא אכיפה בררנית אז מה זה אכיפה בררנית?" תהה אזולאי. 

את דבריו הכואבים סיים ח"כ אזולאי כך: "אני פונה אליך אדוני היו"ר מנסור עבאס על מנת שתפנה לראש עיריית ת"א רון חולדאי לאשר את ההילולא וזכות הצדיק תלווה אתכם כל הימים".

שטפנשט מנסור עבאס ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד