י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קירוב לבבות חוצה דתות

מרגש ומלא אחדות: מכל הדתות הגיעו לסייע למשפחות • צפו בתיעוד

בעקבות האסון הכבד במיאמי הפך בית הכנסת בראשות שליח מכון "שטראוס עמיאל" הרב אריאל ישורון לחדר פיקוד קדמי המסייע למשפחות הנפגעים. הרב ישורון: "אנשים ונשים, יהודים, מוסלמים, בודהיסטים ונוצרים – כולם מגיעים עם חמלה ענקית והמון רצון לסייע ולעזור ואף אחד לא מתעניין בדת של השני"

מרגש ומלא אחדות: מכל הדתות הגיעו לסייע למשפחות • צפו בתיעוד
הגיעו לסייע צילום: הרב אריאל ישורון, אור תורה סטון

הידיעה על אסון קריסת בניין המגורים במיאמי פלורידה הגיעה לאוזניו של הרב אריאל ישורון, שליח מכון "שטראוס עמיאל" מבית רשת 'אור תורה סטון', בזמן פעילות בבית הכנסת אותו הוא מנהל בבל הרבור. אולם, דבר לא הכין אותו למצב בו בתוך שעות ספורות יהפוך בית הכנסת לחדר מבצעים קדמי ממנו ינוהל מבצע הסיוע למשפחות שהאסון הנורא פקד אותן.

פעילות החסד חוצה דתות. קרדיט: הרב אריאל ישורון, אור תורה סטון.

מרגע שהחלו להתברר ממדי האסון, הרב ישורון וחברי הקהילה פועלים מסביב לשעון וכמעט אינם ישנים, שברקע המחשבה הבלתי פוסקת על עשרות הנעדרים שעדיין קבורים מתחת להריסות לצד אלה שכבר זוהו ונקבע מותם. "אין הרבה תקווה" אומר הרב ישורון בצער, "האירוע התרחש ביום רביעי בערב, וכעת אנחנו כבר חמישה ימים לאחר מכן והסיכוי למצוא מישהו בחיים הוא נמוך מאוד עד לא קיים. אנחנו מתכוננים בצער לעשרות לוויות".

קהילתו של הרב ישורון, 'בית הכנסת סקיילייק' בצפון מיאמי ביץ', מונה כ-300 משפחות, ובימים כתיקונם הרב מתרוצץ בין אירועי בר מצווה לחתונות, בין בריתות לשיעורי תורה. עד לאחרונה שימש גם כנשיא התאגדות הרבנים של הפדרציה היהודית במיאמי, וכעת מצא את עצמו מופקד על מערך סיוע בקנה מידה עצום.

"מגיעים לפה כולם", מספר הרב ישורון, "אנשים ונשים, יהודים, מוסלמים, בודהיסטים ונוצרים. אף אחד לא מתעניין בדת של השני, כולם מגיעים עם חמלה ענקית והמון רצון לסייע ולעזור. אני מרגיש כמו במפעל חסד אינסופי - כל אחד מגיע עם מוצרי מזון, בקבוקי שתיה, שמיכות, כריות, צעצועים לילדים, ובעצם כל דבר שאפשר לעלות על הדעת. בצל האירוע המציאות בה שייח' וכומר מסייעים לרב יהודי הפכה לטבעית, וזה פשוט מרגש".

כאמור, לאור מספר הנעדרים הגדול, בכולם מקנן החשש שבכל רגע יגיע שם נוסף של נעדר שגופתו נמצאה. "אנחנו מכירים פה את כולם, כל אחד הוא בן בית אצלנו ובקהילה, ואיני מאחל לאף אחד לחוש את החרדה הזו. זה נורא", אומר הרב ישורון, "ההתגייסות ההמונית מקלה מעט על הכאב. מרגש לראות איך ברגע האמת כולם מתגייסים לסייע, כולנו בני אדם וכולנו נבראנו בצלם".

סיוע חמל דתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד