כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

לפני שבוחרים מצבה חשוב להכיר שיש מצבות לפי סוגים שונים של אבן

בקניית מצבה, בנוסף להכרת סוגי האבנים השונים, כדאי לבחור בקבלן מצבות מקצועי שיידע להכווין אתכם

לפני שבוחרים מצבה חשוב להכיר שיש מצבות לפי סוגים שונים של אבן
מגוון סוגי אבן צילום: freepik

כאשר מתכננים מצבה, יש כל מיני שיקולים שעלינו לקחת בחשבון כמו התקציב שברשותנו למען מטרה חשובה כמו זו, הסגנון העיצובי שהיינו מעוניינים בו, סוג הקבורה וכדומה. אחד השיקולים הכי חשובים בתהליך הוא בחירה האבן. זה השיקול שישפיע על איכות המצבה, רמת הגימור שלה, עמידותה לאורך השנים, הצבע של המצבה וכמובן איך שהיא תיראה. יש מגוון רחב של אבנים, סלעים ושיש להכנת מצבות ולכן לפני שמחליטים שווה להכיר מצבות לפי סוגים שונים של אבן. כמובן שבנוסף להכרת סוגי האבנים השונים, כדאי לבחור בקבלן מצבות מקצועי שיידע להכווין אתכם.

מצבות גרניט

כאשר באים לבחון מצבות לפי סוגים שונים של אבן, אבן הגרניט עולה כמעט תמיד ראשונה. הגרניט היא אבן חזקה, יפהפייה, מרהיבה ומגיעה בשלל גוונים כמו חום, אדמדם, אפור או שחור. מצבות עשויות אבן גרניט נחשבות למאוד איכותיות, הן נשמרות מעמד לאורך שנים ובעלות מראה מרשים ויוקרתי. בשונה ממצבות אחרות, כאן אין צורך בביצוע תהליכי תחזוקה לעתים קרובות. הגרניט אבן גמישה, אחידה ולכן ניתן לעצב מצבה אסתטית והרמונית. החיסרון היחיד שלה- המחיר גבוה.

מצבות שיש חברון

בתהליך בחינת מצבות לפי סוגים שונים של אבן, שיש אבן חברון הוא האופציה היותר זולה, בהשוואה לגרניט. האבן איננה אחידה אך היא משלבת עורקים שחורים שמעניקים לה ייחודיות. היא גמישה מבחינה עיצובית ומאוד נפוצה בישראל.

מצבות מאבן בזלת

את הבזלת חוצבים בגליל התחתון והיא מגיע בשחור או אפור. היא מאוד חזקה ובעזרתה ניתן לייצר מצבות בהתאמה אישית. היא פחות מתאימה לעיצובים מפוסלים, אך היא מחזיקה מעמד לאורך זמן וזאת תודות לסלע קשה מאוד שמשובצים בו גבישים.

מצבות מאבן סלייב

זוהי למעשה אבן ירושלמית עתיקה הנחשבת לאחת הבחירות הפופולאריות כאן בישראל. אבן זו מגיעה בשלל צבעים כמו צהוב, אדום ואפילו ורוד. יש לה מראה מחוספס אך טבעי. ניתן לייצר מצבות מרשימות מאבן סלייב אך חשוב להיות מודעים לחיסרון שלה והוא נושא התחזוקה. אחת לשנתיים או שלוש יש לדאוג לניקיון יסודי שלהן על ידי קבלן מצבות משום שיש בה חריצים והיא נוטה לצבור המון לכלוך עם הזמן. 

מצבות שיש טורקי

את השיש הטורקי חוצבים בטורקיה באזור הנקרא מצרי הוספורוס. הצבע שלו נע בין אפור לתכלת ויש עליו סוג של עננים מעוטרים. מדובר בחומר גלם מאוד חזק ועמיד לכל פגעי מזג האוויר ונזקי הזמן. קל מאוד לעבוד איתו והוא נחשב לאיכותי מאוד ויחסית יקר.

כמובן שיש עוד סוגים רבים של מצבות מאבנים, סלעים ושיש כמו למשל אבן חלילה, מצבות ללא ליטוש טבעיות, מצבות משולבות עם כמה אבנים ועוד.

למידע נוסף על מצבות לפי סוגים שונים של אבן, נשמח שתיצרו איתנו קשר ונוכל לייעץ לכם ללא עלות.

חברת טופ מצבות מעניקה לקהל לקוחותיה שירות מוקפד, אדיב ומקצועי לאורך כל הדרך משלב הייעוץ, דרך בחירת המצבה ועד התקנתה בבית העלמין. אחריות על כל מצבה, עיצוב מצבות בהתאמה אישית, מחירים הוגנים ומגוון רחב של מצבות. צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.

 

 

מצבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד