י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מה ההשפעה של עמודי 404 בקידום האתר בגוגל?

ככל שדף ה 404 של האתר שלכם יהיה פחות מתסכל כך הוא יהיה יותר מוצלח וכך הוא יפגע פחות בקידום האתר שלכם

מה ההשפעה של עמודי 404 בקידום האתר בגוגל?
קידום אתר צילום: canva

בעלי אתרים רבים נוטים לייחס לדפי 404 שלהם חשיבות נמוכה ביחס לשאר הדפים באתר. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי הגולשים שלכם עלולים ללכת לאיבוד בים העמודים שהוא מציע ולמצוא את עצמם מבלים בעמוד השגיאה, דבר שיכול לגרום להם לנטוש את האתר שלכם. לכן, מומלץ מאוד לעצב את דף השגיאה באופן כזה שיעודד את הגולשים שלכם להישאר באתר גם אם הם יתקלו בעמוד שגיאה. ככל שדף ה404 של האתר שלכם יהיה פחות מתסכל כך הוא יהיה יותר מוצלח וכך הוא יפגע פחות בקידום האתר שלכם. אין ספק שחשוב מאוד לדאוג לדפי ה404 באתר שלכם.

מהו דף שגיאה 404?

גולשים אשר מגיעים לדף שגיאה 404 מגיעים אליו כאשר הם מנסים להגיע לעמוד שלא קיים. הדבר יכול לנבוע מכמה סיבות: או בשל העובדה שהעמוד הוסר מסיבה כלשהי, שהשרת או האינטרנט נפל או שמקלידים קישור שגוי או שבור. ההודעה שתופיע תהיה: *404 Not Found  *404 Error (שגיאה 404) ועוד.  כמובן שלא חייבים להישאר עם הדפים הגנריים וכל בעל אתר יכול לתכנן ולעצב דפי 404 מקוריים ויצירתיים אשר ידברו בשפה של האתר ויעניקו לגולש ערך מוסף.

כיצד משפיעים דפי 404 על קידום האתר?

באופן כללי הדפים הללו לא אמורים לפגוע בקידום האתר שלכם. גוגל איננו מצפה שלא יהיו באתר דפי שגיאה כלל. יחד עם זאת, חשוב מאוד להגביל עד כמה שניתן את דפי השגיאה המדוברים בכדי שלא לפגוע בחוויית המשתמש באתר ובקידום האתר באופן כללי. בכדי להימנע ממצב שבו המשתמשים ואלגוריתם החיפוש של גוגל מגיעים לעמוד של השגיאה הן כתוצאה מקישורים פנימיים והן כתוצאה מקישורים חיצוניים לרבות תוצאות חיפוש בגוגל, יש לסרוק את האתר בצורה קבועה, לתקן את הקישורים השבורים ועוד.

גוגל מדווחת על לינקים שבורים כאשר היא מתקלת בהם ואם כתובת האתר לא הייתה קיימת מעולם ניתן פשוט להתעלם ממנה. יחד אם זאת, אם נתקלים בכמות גדולה של דפי 404 סימן שקיימת שגיאה מערכתית כלשהי והיא יכולה להיות שגיאת שרת, הפניות שגויות או דפי מוצרים שהוסרו מהמלאי באתרי קניות. חשוב מאוד לתקן את השגיאות שכן, הדבר פוגע בחוויית המשתמש באתר שלכם, בזמני השהייה של גולשים באתר שלכם ובשיעור הנטישה שלהם שהם כשלעצמם כידוע משפיעים על קידום האתר בגוגל באופן שלילי.

מעקב אחרי דפי 404

כדאי מאוד לבצע מעקב אחרי כל דפי 404 באנליטיקס מסיבות רבות כגון: זיהוי בעיות חוזרות שעלולות להשפיע על חווית המשתמש, בכדי למצוא את המקור לשגיאה, בכדי להשתמש בדוחות הללו יחד עם דוחות דפים שמפנים ודוחות ההפניות כך ניתן לדעת מאיפה בדיוק הגיעו הגולשים ל404. חשוב לעקוב גם בכדי לזהות מה גולשים עשו אחרי שהגיעו לעמוד השגיאה, זה יכול לספק לכם תובנות על הדרכים לשפר את חווית המשתמש באתר

מהו המבנה של דף 404?

דף 404 צריך לספר למשתמש שיש שגיאה בדף וכן, עליו לדווח לגבי האופציות שעומדות בפניו בכדי להתקדם מהעמוד. לא כדאי להשתמש במלל טכני שכן, אתם בוודאי לא מעוניינים שהגולשים שהגיעו לעמוד המדובר יבחרו לצאת מהאתר ועל כן, חשוב מאוד ראשית כל להבהיר בצורה ברורה וחד משמעית שהעמוד איננו נמצא. כאשר אתם ניגשים לתהליך העיצוב של עמוד השגיאה, חשוב מאוד שתשימו דגש על השימושיות של העמוד לרבות מאפיינים שיהפכו את העמוד לידידותי לגולשים שמגיעים אליו מבחינה חזותית ובד בבד, שיהיה פונקציונאלי עבור הגולש. ישנו מידע שחייב להופיע בעמוד כאשר הנקודה היא לשמור על המבקרים ולגרום להם להקליק על הפעולה הבאה אשר הם צריכים לבצע על מנת לעבור לעמוד אחר ולא לצאת מהאתר באופן כללי. ישנו מידע שחייב להופיע באתר על מנת לשמור על המבקרים בו, במידה והם אכן מגיעים לדף המדובר. יש ליצור כותרת ברורה וחזקה אשר תסביר לגולש לאן הוא בדיוק הגיע ומה עליו לעשות בכדי לעבור לדף הבא. כמו כן, ניתן לעצב את הדף בצורה ייחודית כך שהנוכחות של הדף אליו הגיע הגולש לא תרתיע אותו ותגרום לו לצאת מהאתר באופן אוטומטי.

 

כיצד מתמודדים עם ההשפעה של דפי 0404 על קידום האתר?

בכדי שהשפעה של דפי 0404 לא תשפיע על קידום האתר שלכם, ראשית כל כאמור חשוב מאוד לבצע סריקה של דפי האתר שלכם ולוודא עד כמה שניתן כי אין לכם דפים מעין אלה. יחד עם זאת, לעיתים ישנם אתרים שמצויים בשלבי בניה או אתרים שונים אשר יש בהם דפי שגיאה באופן זמני, במקרה מעין זה, על מנת שנטישת גולשים לא תשפיע על הדירוג של האתר וכן, בכדי שגוגל לא יפול על דף מעין זה וידרג את האתר בצורה פחות טובה, חשוב מאוד לדאוג שדף השגיאה יהיה דף איכותי מאוד, שמכיל מסר ברור לגבי העובדה שמדובר על דף בודד של שגיאה והוא לא משליך על דפי האתר כולם. חשוב שהגולש יבין כי עליו לדלג על דף השגיאה בכדי להגיע לעמוד הבא ובעיקר, חשוב מאוד שמקדם אתרים מקצועי ומומחה בתחום יבצע את העבודה הנדרשת על מנת שגוגל לא ידרג את האתר נמוך יותר בשל דפי שגיאה. באופן כללי, חשוב מאוד לבצע בדיקה לגבי הסיבה להופעת דפי שגיאה ובהתאם לכך, לבצע פעולות שונות על מנת למזער עד כמה שניתן את כמות הדפים.

חשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום קידום אתרים על מנת שיסייעו לכם להתמודד עם דפי השגיאה וההשפעה שלהם על קידום האתר שלכם בצורה מקצועית ואיכותית.

קידום אתרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד