י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסדר או עימות

דיווחים סותרים: המדינה חזרה בה מהפשרה שהושגה עם אביתר?

אחרי שהצהירו אתמול כי הגיעו למתווה, לפיו יעזבו את אביתר מרצון ובמקום תקום ישיבה, הבוקר דווח כי תושבי המאחז אביתר טוענים כי המדינה חזרה בה מהפשרה | מנגד, דובר המאחז צוטט טוען כי המדינה לא חזרה בה | סמוטריץ' תוקף את ממשלת השינוי: "יש גבול לצביעות"

דיווחים סותרים: המדינה חזרה בה מהפשרה שהושגה עם אביתר?
מאחז אביתר צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

לאחר שהכריזו כי הם מקבלים את המתווה, היום (שלישי) דיווחים סותרים על טענתם של תושבי המאחז אביתר על כך שהמדינה הודיעה שחזרה בה מהסכם, ואין כרגע פשרה.

תושבי המאחז אביתר, כך על פי הדיווח של העיתונאי עמית סגל, אומרים כי המדינה העבירה להם מסר שלמרות שקיבלו את המתווה ויתפנו מרצון, היא אינה מעוניינת לקיים את ההסכם, והיא חוזרת בה מהפשרה.

מנגד, בכלי תקשורת שונים צוטט דובר המאחז, לפיו המדינה לא חזרה בה מהפשרה: "המדינה לא חזרה בה מההסכם איתנו", צוטט.

לפי הפשרה שפורסמה אמש, תושבי אביתר יעזבו את המקום עד לסוף השבוע, אך כל הבתים יישארו במקומם. על הקרקעות של הישוב, משרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי, ובראש חודש אלול תוקם ישיבת הסדר חדשה.

במקביל תצא הנחיה למנהל האזרחי לסיים בתוך חצי שנה את סקר הקרקע, הקרקע שתעבור את הסקר תוכרז כאדמת מדינה ותוקם התיישבות במקום בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המועצה האזורית שומרון ותנועת נחלה.

"למרות הפרסומים המוקדמים, הממשלה חוזרת בה ומסרבת לנוכחות אזרחית רציפה בישוב", כתב יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳. "אני מחזק את תושבי הישוב ורבבות תומכיהם וקורא להם לא להסכים לשום שחיקה בהבנות".

הוא המשיך ותקף: ‏"יש גבול לצביעות. כל עוד חאן אל-אחמר ועשרות אלפי מבנים לא חוקיים נוספים של ערבים עומדים על תילם אין שום סיבה בעולם שאביתר יפונה".

"המתיישבים גילו אחריות והסכימו לפשרה שמפלה אותם לרעה כדי להימנע מעימות. הממשלה חייבת לעמוד מאחורי ההסכמות ואם תחזור בה תישא באחריות המלאה לתוצאות", הוסיף.

אביתר נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד