י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תכנית סינגפור

בנט מציע ליועץ הפוליטי פיצוי של 30,000 שקלים

יועץ פוליטי טוען כי קמפיין בנט השתמש בחומרים שהגה לטובת הקמפיין ללא קרדיט או תמורה כספית. לאחר דין ודברים בין עורכי הדין הוצעה לו פשרה בגובה 30 אלף שקלים

בנט מציע ליועץ הפוליטי פיצוי של 30,000 שקלים
נפתלי בנט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט הציע אמש (שני) פיצוי כספי של שלושים אלף שקלים ליועץ פוליטי שטוען כי קמפיין בנט השתמש ברעיונות שלו בלי לתגמל אותו או להעניק לו קרדיט. 

לפי הפרסום של יקי אדמקר ב'וואלה' את ההצעה העביר בנט באמצעות עורך הדין עמיחי ויינברגר, המייצג את הימין החדש, מפלגתו של בנט, בטענה כי מדובר ב"הצעת פשרה סופית ואחרונה בעלת תפוגה בזמן".

היועץ הפוליטי המדובר הוא אודי רייטר שטוען כי שתי הרעיונות המרכזיים של בנט בקמפיין האחרון היו מבוססים על רעיונות שלו. הראשונה, התכנית הכלכלית סינגפור, שיו"ר ימינה התחייב לא להיכנס לאף ממשלה בלי לדרוש את מימושה, אך לבסוף לא קיים את הבטחתו ואת עיקרי תכנית היציאה מהקורונה שהציג במהלך הבחירות.

בוואלה מובא המכתב ששיגר רייטר באמצעות עורך דינו אבי סרוסי, במכתב הוא טוען כי הוא בעל זכויות יוצרים בחומרים שהעביר לבנט ואין לעשות בהם שימוש ללא רשות, ללא תשלום או קרדיט. למרות זאת, נכתב, בנט עשה שימוש נרחב בתכנית, מבלי לקבל את רשותו והחומרים הוצגו ככאלה שנהגו על ידי ראש הממשלה, בניגוד למציאות העובדתית. כדי לסלק את טענותיו, הוא דרש מבנט 600 אלף שקלים, ואיים לפנות בתביעה לבית המשפט אם דרישתו לא תמומש.

עוד מדווח כי לאחרונה הוצע לרייטר על ידי נציג של בנט והוצע לשלם לו סכום בסך 85,000 שקלים. רייטר דחה את ההצעה הזאת. הוא אף הציג תכתובות וואטסאפ שניהל עם בנט ושרת הפנים איילת שקד, בכירת מפלגת ימינה, שמהן עולה כי בנט עשה שימוש בחומרים שהציג לו.

רייטר מציג תכתובת שיחות שניהל עם שקד ובה מוכחת מעורבותו בתכני הקמפיין: "בנט הלך על התכנית שלך" כתבה לו שקד. בנט עצמו ניהל איתו שיחות שבמהלכן ביקש את עצותיו, בדגש לפני ראיונות בתקשורת. באחת הפעמים כתב לו: "קדימה אודי, רעיונות", ובמקרה אחר התעניין אצלו מה כוללת תוכנית סינגפור: "מה התכנית? של סינגפור?".

מטעם בנט נאמר מנגד שיש להם הוכחות כי לא הובטח לו כל תמורה כספית על הייעוץ. עורך הדין הציג הודעה של רייטר עצמו שבה כתב לבנט כי "זה ניצול למרות שלא הבטחת שכר ולא הבטחת כלום", ממנה ניתן ללמוד כי לא הובטח לו שכר.

אך כאמור בסביבת בנט רוצים לסיים את הסאגה מול רייטר וכעת הם מציעים לו פיצוי בגובה שלושים אלף ש"ח.

רייטר מסר בתגובה כי "תגובת נציגי בנט בנויה מסילוף. אני מאחל לבנט הצלחה בתפקידו החדש ואשמח לסייע לו לבצע את תכנית הקורונה וסינגפור כפי שהתחייב בבחירות".

 

נפתלי בנט פיצוי כספי מפלגת ימינה איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד