י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מאוחדת מכפילה בשבוע את מס' המתחסנים בקרב ילדים ונוער

לפי נתוני מ'אוחדת' מספר המתחסנים בקרב ילדים ונוער בגילאי 12-16 הוכפל בשבוע האחרון # על רקע החשש מגל רביעי, נרשמה עלייה של 400% מתחסנים ביום ראשון האחרון לעומת יום ראשון שעבר # ד"ר דוד  מוסינזון, סמנכ"ל רפואה במאוחדת: "הדרך להגן על המבוגרים ועל האוכלוסייה היא לחסן את כולם

מאוחדת מכפילה בשבוע את מס' המתחסנים בקרב ילדים ונוער
חיסונים במאוחדת צילום: יח"צ

בשל העלייה בתחלואה בימים האחרונים והחשש הממשי מפני גל רביעי, משרד הבריאות ממליץ חיסוני ילדים ונוער בגילאי 12-16. 

מאוחדת, שהובילה בכל תקופת מבצע החיסונים, ממשיכה להוביל את מגמת ההתחסנות גם בקרב בני הנוער, כאשר ביום ראשון האחרון חוסנו 1,000 בני נוער, עלייה של 400% ממספר המתחסנים ביום ראשון אשתקד. המגמה החיובית נמשכת גם בימים אלו.
עד כה חוסנו, או קבעו תור להתחסן, 19.5% בני הנוער בקופת חולים מאוחדת ויחד עם שיעור המחלימים, אחוז המחוסנים עומד על 39.5% מהנתונים עולה כי עד כה חוסנו  כ10,000 בני נוער במנה ראשונה.

בדומה למבצע החיסונים למבוגרים במבצע החיסונים הגדול, פריסת מתחמי החיסון של מאוחדת ממשיכה להוות פקטור משמעותי למבצע החיסונים המהיר, כאשר 74 מתחמי חיסון של מאוחדת  פתוחים ברחבי הארץ, בנוסף למרפאות הניידות המביאות את החיסונים גם ליישובים ומקומות מרוחקים.

ד"ר דוד  מוסינזון, סמנכ"ל רפואה במאוחדת: "מה שאפשר לעשות בעת הזו שכל הילדים מעל גיל 12 ימצו את מלאי החיסונים שקיים בישראל וכך להגן לא רק על עצמם, אלא גם על משפחתם כולל המבוגרים, הסבים והסבתות. ראינו שחלק מהחולים בווריאנט הנוכחי חלו למרות שהם חוסנו והדרך  הטובה  להגן  על המבוגרים , היא ע"י ההתחסנות של בני הנוער. ככל שיהיו יותר מחוסנים יהיו פחות הידבקויות. אני קורא לכל מי שמעל גיל 12, זה בדיוק הזמן לרוץ ולהתחסן".

ד"ר מוסינזון מדגיש כי "המחוסנים נדבקים פחות, גם אלו (במאוחדת) שחלו, חלו במחלה קלה והם מעטים יחסית. הדרך להגן על המבוגרים ועל האוכלוסייה היא לחסן את כולם. יש במאוחדת מספיק חיסונים ומתחמי חיסונים. בנוסף, תגברנו בימים אלו את כל הצוותים על מנת שיוכלו לחסן את כולם. יש המלצה חד משמעית של משרד הבריאות לחסן  גם על סמך הנתונים בארץ וגם על סמך הניסיון עם מיליוני הילדים שחוסנו בארה"ב גם בחיסון השני. ייאמר ברורות: התועלות של החיסון עולות על הסיכונים. משרד הבריאות ממליץ היום על רקע התגברות התחלואה בארץ להתחסן ומהר".
מלי קושא, אחות ראשית ומנהלת אגף הסיעוד במאוחדת מוסיפה: "מדובר בחיסון שהוא בטוח ויעיל. נוכח העלייה בתחלואת קורונה בצעירים, המגפה עלולה להתפרץ שוב, לכן משרד הבריאות ומאוחדת ממליצים לחסן נערים ונערות בני 12 עד 16 וכל מי שטרם הספיק להתחסן מעל גיל 16. החיסון הוא הדרך להיות מוגנים מפני זנים מסוכנים של קורונה, להימנע מבידוד ולהפחית את ההדבקה בישראל. אני קוראת להורים: הגנו על בני הנוער ועל משפחתכם ולכו להתחסן. תזכרו שזן דלתא מדבק פי 1.5 מהזנים האחרים.  האחים והאחיות שלנו ממתינים לכם בכל 74 אתרי החיסונים בכל רחבי הארץ".

 

מאוחדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד