י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הרגע הזה הוא שלו לא פחות משלנו"

לפיד חנך את את השגרירות באבו דאבי: "נתניהו היה הארכיטקט"

שר החוץ יאיר לפיד נחת לפני זמן קצר באבו דאבי וחנך את השגרירות הישראלית: "אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם של ישראל, בנימין נתניהו, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות. הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו" | תיעוד נרחב

לפיד חנך את את השגרירות באבו דאבי: "נתניהו היה הארכיטקט"
פתיחת שגרירות ישראל באיחוד האמירויות צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

לאחר לילה סוער במליאת הכנסת, יצא ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד לביקור באיחוד האמירויות לטקס חניכת שגרירות ישראל באבו דאבי. והשתתף בטקס מיוחד שכלל קביעת מזוזה בפתח השגרירות ופגישה עם בכירי הממשל האמירתי. 

בדבריו בטקס אמר לפיד: "זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר. אנחנו עומדים פה היום מפני שבחרנו. את השלום על פני המלחמה. את שיתוף הפעולה על פני העויינות. את טובת ילדינו על פני זכרונות העבר הרעים. את הזכות לקבוע את גורלנו בעצמנו".

"הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים" אמר לפיד, והמשיך: "מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה. מכאן, מהמקום הזה, אנחנו יוצאים לדרך. כדי להכיר אחד את השני אנחנו צריכים לכבד וללמוד זה את תרבותו של האחר. אנחנו צריכים לתת לכלכלות שלנו להשתלב ולשגשג. אנחנו צריכים לשמור על דיאלוג פתוח וראש פתוח.

"ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה" אמר לפיד, אך עם זאת הדגיש: "אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האיזור להכיר בזה, ולבוא לדבר אתנו. קושי אינו נעלם מעצמו. עוינות אינה נעלמת מעצמה. בני האדם יוצרים אותם, בני אדם יכולים גם לגרום להם להיעלם. להחליף אותם בידידות, ונדיבות וטוב משותף. הרגע הזה אינו רגע של אותיות קטנות, או של הסכמים מסובכים, הוא רגע פשוט. בני אדם מסתכלים זה על זה ואומרים - השלום עדיף. השנאה אינה בלתי-נמנעת".

שר החוץ המשיך ואמר: "תושבי המזרח התיכון מוזמנים להסתכל סביבם ולשאול את עצמם: מצבו של מי טוב יותר, מי שבחר בדרך השלום, או מי שבחר בדרך המלחמה? מי שבחר להשקיע בעמו וארצו, או מי שבחר להשקיע בשנאה לאחר? השלום אינו פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב בנו".

לאחר דבריו בשבח האירוע, עבר שר החוץ לשלב התודות: "אני רוצה להודות לכמה אנשים שאינם נמצאים פה אתנו. לראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, ששולח לכם את ברכתו ברגע ההיסטורי הזה. אני רוצה להודות מכאן להוד מעלתם, השייח' מוחמד בן זאיד, והשייח' חליפה בן זאיד, על חזונם, על ההשראה שהם נותנים לנו, על כך שהביאו את הרגע הזה".

לפיד לא שכח לתת קרדיט גם למנהיגים שהובילו את המהלך: "אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם של ישראל, בנימין נתניהו, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות. הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו. אני מודה לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ולנשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן על תמיכתם חסרת הפשרות. אני מודה לשר החוץ הקודם של ישראל, גבי אשכנזי, שארגן ובנה את כל הביקור הזה. אני מודה לאנשי משרד החוץ הישראלי, ובראשם המנכ"ל אלון אושפיז, חוד החנית של הדיפלומטיה הישראלית. על המקצוענות והתמיכה והחזון המדיני".

 

 

 

שגרירות ישראל אבו דאבי יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד