י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כך תזהו

מותו של הפעוט החרדי | הד"ר מרגיעה: "אני לא רוצה לזרוע בהלה"

הבוקר נפטר ילד חרדי בן 3 מהעיר רחובות, בעקבות קושי נשימתי שחווה | מנהלת אגף הילדים בבית החולים הלל יפה, הדוקטור עדי קליין הרגיעה בראיון: "הסיבוכים מתוארים בספרות והם קיימים באחוזים נמוכים"

מותו של הפעוט החרדי | הד"ר מרגיעה: "אני לא רוצה לזרוע בהלה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבוקר (שלישי), בתום ניסיונות להציל את חייו, נאלצו הרופאים בבית החולים קפלן ברחובות לקבוע את מותו של הילד החרדי שנמצא ללא הכרה בביתו בעיר. הוא פונה לבית החולים לאחר שנמצא על ידי הוריו כשהוא ללא הכרה, וכוחות ההצלה ביצעו בו פעולות רפואיות בניסיון להציל את חייו ובהמשך הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה. זמן קצר לאחר מכן, נקבע מותו בבית החולים. 

מנהלת אגף הילדים בבית החולים הלל יפה, הדוקטור עדי קליין, התייחסה בראיון ל'חדשות 12' למותו, שככל הנראה נגרם בעקבות תחלואה נשימתית.

בדבריה הסבירה הד"ר: "אנחנו חווים כעת גל תחלואה נשימתית שמאפיין חורף. ביוני לא רגילים להיחשף לווירוסים מהזנים שאנחנו נחשפים אליהם כרגע בעוצמות האלה ובתחלואה הזאת. וזה בלי קשר לתחלואת קורונה. לגבי החורף, הסיבוכים מתוארים בספרות והם קיימים באחוזים נמוכים".

עוד הוסיפה: "לשמחתנו, מרבית הילדים עוברים את המחלות הנשימתיות באופן קל. עדיין יש תיאורים מדי שנה של ילדים ללא מחלות רקע שנפטרים משפעת, מ-RSV ועוד. אלו מערכות שפוגעים בעוד מערכות בגוף, לא רק בדרכי נשימה".

הדוקטור חידדה את דבריה: "אני לא רוצה לזרוע פחד, ומרבית הילדים שחולים בתקופת החורף, עוברים את המחלה בקלות. לפעמים משתעלים, לפעמים מלווה בחום. פרט לכך אין סימפטומים נוספים".

היא הוסיפה וסקרה את התחלואה בבית החולים בו היא עובדת: "גם אצלנו במחלקה – בתפוסה של 150%, ויש אצלנו ילדים עם דלקת בשריר הלב שנגרמת מווירוסים שונים שדורשים תמיכה על ידי חמצן".

לסיכום הבהירה מה מסמן כי צריך לפנות בדחיפות לרופא: "אם הוא נושם מהר ומתקשה באכילה ושתייה – צריך דחוף לפנות לרופא" צריך לזהות את הקושי והמאמץ הנשימתי יותר מעניין השיעול והחום, הבהירה.

כזכור, מהמרכז הרפואי קפלן נמסר הבוקר כי: "פעוט כבן שלוש הובהל הבוקר על ידי מד"א במצב אנוש תוך כדי החייאה למרכז הרפואי, צוות מלר"ד ילדים וטיפול נמרץ ילדים ביצעו מאמצי החייאה מרובים אך ללא הועיל ולצערנו נאלצו לקבוע את מותו".

לפי בני המשפחה, הילד חש ברע במהלך הימים האחרונים וסבל ממצוקה נשימתית. יחד עם זאת יצוין, בבדיקה עלה כי הוא אינו נדבק בנגיף הקורונה.

קשיי נשימה קורונה הלל יפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד