ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כך תתגוננו

טרמיט-העל הפורמוסני זוהה לראשונה גם מחוץ לפתח תקווה

בעקבות מעוף הכלולות של טרמיט-העל הפורמוסני - המין הפולש זוהה לראשונה גם מחוץ לפתח תקווה, בישובים הסמוכים לה: גבעת השלושה, נחלים ונופך; המשרד להגנת הסביבה פועל לאיתור ולטיפול בהופעת הטרמיט הפורמוסני כדי למזער את התבססותו בישראל

טרמיט-העל הפורמוסני זוהה לראשונה גם מחוץ לפתח תקווה
טרמיט פורומסני במעבדה צילום: ד"ר לאור אורשן, משרד הבריאות

בימים אלו, שבהם מתקיים מעוף הכלולות של הטרמיט הפורמוסני, התקבלו במשרד מאות פניות מתושבים מרחבי הארץ. הופעתו של הטרמיט בישראל התגלתה לראשונה למשרד להגנת הסביבה ולעיריית פתח תקווה לפני כשנה באזור מזרח העיר, ובימים אלה, בזכות היענות הציבור לקריאת המשרד להגנת הסביבה לדווח על מקרי טרמיטים נוספים, זוהו אזורים חדשים נגועים בישובים הסמוכים אל פתח תקווה.

בעקבות דיווחים שהתקבלו מתושבים, ערך המשרד להגנת הסביבה מבצעי ניטור בישובים הסמוכים לפתח תקווה בהשתתפות רשות הטבע והגנים, חוקרים ממוזיאון הטבע באוניברסיטת תל אביב ומתנדבים, לצורך איתור הקינים של הטרמיטים ואיסוף דגימות. הפרטים שנאספו מהישובים גבעת השלושה, נחלים ונופך זוהו ודאית במעבדה האנטומולוגית של משרד הבריאות כטרמיט הפורמוסני, כך על פי הודעת המשרד היום (שלישי).

יודגש, כי הטרמיט הפורמוסני אינו מזיק לאדם, אך עלול לגרום נזק רב לרכוש ולפגוע בסביבה. על כן, חשוב והכרחי לאתר את הקינים ולטפל בהם. נציין, כי לצורך השמדת הקינים יש צורך בטיפול ארוך טווח, כמקובל במדינות נגועות ברחבי העולם.

בימים אלו מתקיים מעוף הכלולות של הטרמיט. המעוף יסתיים בקרוב ולכן המשרד מבקש מהציבור להיות ערני, ואם רואים כמות גדולה של טרמיטים באוויר, לנסות ולמצוא את מקום היציאה שלהם ולדווח על נקודות היציאה.

במקרה של כניסת הטרמיטים למקום מגורים ולבתים, ניתן לעשות שימוש בריסוס על-ידי תכשירים כנגד חרקים מעופפים המאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה לשימוש הקהל הרחב. ככל שיש חשד לנזק ברהיטי עץ, משקופים ומוצרי עץ בתוך הבית, יש להזמין מדביר בעל רישיון מתקדם (מדביר במבנים ושטח פתוח, או מדביר באיוד) ובתוקף מהמשרד להגנת הסביבה.

במשרד להגנת הסביבה הדגישו לסיכום כי אין לפנות מוצרי עץ מבית נגוע ללא תיאום עם הרשות המקומית!

ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה אמר הבוקר: "בעקבות מאות פניות שטופלו באגף בשבועות האחרונים וכן מבצעי ניטור ואיסוף דגימות, זיהינו את נוכחות הטרמיט הפורמוסני גם ביישובים סמוכים לעיר פתח תקווה. אנו קוראים לציבור לדווח לנו ולרשויות המקומיות אם אתם מאתרים נחיל טרמיטים מעופפים. דיווחים אלו יאפשרו לנו לזהות קינים נוספים ולהמשיך בהתמודדות המורכבת עם פלישת הטרמיט הפורמוסני".

טרמיט הפורמוסני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד