כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חדירת המוסד

האיראנים מודים: "חיי הבכירים שלנו בסכנה"

שר המודיעין האיראני לשעבר מודה כי המוסד מאיים על בכירי המדינה. "אפילו חייהם של בכירים איראנים נמצאים בסכנה בגלל חדירת מודיעין של המוסד"

האיראנים מודים: "חיי הבכירים שלנו בסכנה"
חסן רוחאני צילום: Amir Levy/Flash90

עלי יונסי, לשעבר שר המודיעין האיראני, הודה בהשפעת המוסד על זרועות המודיעים במדינה. "שירות הביטחון הישראלי באיראן נמצאים כאן, אפילו חייהם של בכירים נמצאים בסכנה בגלל השפעתו של המוסד", אמר.

בראיון שנתן ביום שלישי, מונסי אמר כי הוא מכיר בהשפעת המוסד באיראן: "זה ממש באופן שמאיים במפורש על פקידי הרפובליקה האסלאמית".

שר המודיעין עלי יונסי, הוא היועץ לענייני מדיניות וביטחון של הנשיא חסן רוחאני הנוכחי שמסיים את תפקידו. הוא כיהן כשר המודיעין באירן בין השנים 2000-2005, תחת שלטונו של הנשיא מוחמד ח'אתמי. ואמר כי יש תחרות בין מוסדות הביטחון האיראניים, לגבי הגישה לדכא את העם ואת המתנגדים הפוליטיים של המערכת, ואמר: "הם נלחמים נגד האזרחים האיראנים, במקום נגד המוסד".

גם מחמוד אחמדינג'אד, נשיאה לשעבר של איראן, תקף באומץ רב יש לומר, את גופי המודיעין במדינה לפני כשבועיים. אחמדינג'אד נפסל מלהתמודד בבחירות האחרונות באיראן, כך שהוא הרגיש חופשי לדבר, אך באיראן מי שלא בא בטוב למשטר, יכול למצוא את עצמו על עמוד תליה במקרה הרע, או במעצר במקרה הפחות רע.

נשיא איראן לשעבר מתח ביקורת על גופי המודיעין במדינה בגלל "כישלונם בהגנה על סודות חיוניים" ובמקום זאת "השתמשו במשאבים כדי לרגל אחר אנשים באיראן ולהתערב בענייני פנים". בראיון וידיאו שנמשך כשעתיים לערוץ מקומי, שהתפרסם ב-29 במאי, אמר אחמדינג'אד כי "במקום להציב מצלמות מעקב מחוץ לביתו, שירותי המודיעין היו צריכים להגן על המתקן הגרעיני בנתנז, שם פיצוץ מסתורי בחודש אפריל השמיד מספר רב של צנטריפוגות של העשרת אורניום". אחמדינג'אד אמר כי התקרית גרמה לנזק של "עשרה מיליארד דולר".

המוסד הישראלי איראן מחמוד אחמדינג'אד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד