י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"להגן על שמיה של ישראל"

מרהיב: מטוסי חיל האוויר בתרגיל הבינלאומי

"הזירה במזרח התיכון מחייבת אותנו להתאמן ולתרגל מגוון רחב של תרחישים", אומר מפקד חיל האוויר בתום התרגיל המשותף לצבא הישראלי, כוח המארינס האמריקאי וחיל האוויר הבריטי | מטוסי חיל האוויר המריאו מנושאת המטוסים הבריטית והמשיכו בטיסה לדרום הארץ

מרהיב: מטוסי חיל האוויר בתרגיל הבינלאומי
המטוסים בתרגיל המשוף צילום: דובר צה"ל

התרגיל הבינלאומי "Tri-Lightning 2", בו השתתפו מטוסי 35-F ('אדיר') מחיל האוויר הישראלי, מכוח המארינס האמריקאי ומחיל האוויר הבריטי, הסתיים היום (שלשי), כך עדכן הערב דובר צה"ל.

המטוסים בתרגיל המריאו מנושאת המטוסים הבריטית שהשתתפה לפני כשלושה שבועות בתרגיל "הכתר החמישי" שבאיטליה, והמשיכו לתרגיל בדרום הארץ. הכוחות תרגלו יחד מתארים אוויריים שונים, תרחישים של קרבות אוויר-אוויר, התמודדות מול מערכות טילי קרקע-אוויר מתקדמות, תקיפת מטרות בעומק ומתארי לחימה בשטח אויב.

בצה"ל מציינים כי התרגיל נועד לחזק את שיתוף הפעולה האסטרטגי-איזורי ואת שיתוף הפעולה עם קהילת מטוסי ה35-F הבינלאומית, תוך מימוש למידה והפרייה הדדית. כחלק מהתרגיל, ביקרו טייסי הקרב הישראלים בנושאת המטוסים הבריטית כדי ללמוד איך מתפעלים טייסת 35-F על נושאת מטוסים.

"שיתוף הפעולה עם צבאות זרים מאפשר לחיל האוויר להעצים את יכולותיו ואת כשירותו המבצעית להתמודדות עם מגוון איומים רחב", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

לדבריו, "הזירה במזרח התיכון היא דינאמית ומשתנה והיא מחייבת אותנו להתאמן ולתרגל מגוון רחב של תרחישים כדי להמשיך ולהגן על שמיה של מדינת ישראל".

חיל האוויר תרגיל מטוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד