י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כוחה של קבלה

סגירת מעגל מדהימה: ההרוג ממירון וההצלחה של סופר הסת"ם

בשבעה על ההרוג ממירון, קיבל על עצמו סופר סת"ם מבני ברק לברך 'ברכת המזון' מתוך סידור, מה שקרה לו בחודש שלאחר מכן הוא לא ישכח לעולם וזאת בזכות קיום הקבלה שנטל על עצמו לזכרו של המנוח | 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המופלא שמעורר הדים ומחזק רבים בעולם החרדי

סגירת מעגל מדהימה: ההרוג ממירון וההצלחה של סופר הסת"ם
כתיבת ספר תורה לע"נ הרוגי מירון צילום: באדיבות המצלם

המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן סיפר השבוע (ראשון) בשיעורו השבועי סיפור מפעים על סופר סת"ם שקיבל על עצמו לברך ברכת המזון מתוך סידור וזכה לפרנסה מיידית.

וכך סיפר המשפיע: "אחד מארבעים וחמישה קדושי מירון היה האברך הצעיר הרב מנחם אשר זקבך ז"ל מחשובי אברכי כולל 'עטרת שלמה', לר' מנחם היה קבלה מיוחדת בשמונה שנים האחרונות שהוא מברך ברכת המזון רק מתוך ברכון גם שהוא הגיע לשמחה אם הוא לא ראה שיש ברכון זמין הוא לא היה נול את ידיו.

בימי השבעה כשאבא שלו רצה לעשות לעילוי נשמתו הוא הכין אלפי ברכונים לברכת המזון ומי שנכנס ביקשו ממנו לקבל ע"ע לברך ברכת המזון מתוך ברכון. אחד המנחמים בבית משפחת זקבך בקרית הרצוג היה סופר סת"ם מהעיר בני ברק שעלה לנחם וחתם שהוא מקבל על עצמו לברך מתוך ברכון והוא אכן התחיל לברך הסופר.

האברך הרב מנחם אשר זקבך ז"ל

שבועיים אחרי ל"ג בעומר סיים הסופר לכתוב ספר תורה ומסר אותו ללקוח. כדרכם של סופרים הסופר חיכה שיהיה לקוח חדש, ואכן התקשר סוחר וביקש לראות יריעה ודוגמת כתב של ספר תורה בכדי להתרשם מהכתיבה. הסופר הביא לו את יריעה אך הסוחר דחה אותו בשתי ידיו ואמר לו רואים שאתה וותיק שכתבת הרבה ספרי תורה אבל הגימורים הם לא מי יודע מה.

הסופר שהיה בצער גדול חזר בלב נשבר לדירת הסופרים, בדרך הוא קנה סנדוויץ', בדירה הוא נזכר בקבלה וחיפש ברכון אך מכיוון שהוא אף פעם לא היה אוכל במקום הוא לא מצא ברכון. בסוף בסוף לאחר חיפושים הוא מצא בארון ברכת המזון שאחד הסופרים כתב בכתב אשורית, הוא נטל את ידיו אכל, ובירך מתוך זה ברכת המזון שהרי קבלה לא שוברים.

הסופר שבירך מהברכון בכתב אשורית ראה שהגימורים בכתב מאוד יפים ועל המקום החל לכתוב יריעה לפי הגימורים שראה עד שסיים עמוד שלם לכתוב במשך שלוש שעות.

"רבותי" אומר ר' מיילך עוד לפני שחזר לביתו התקשר אליו עסקן גדול וביקש להזמין ספר תורה הוא הראה לו את היריעה שעשה עכשיו ואותו עסקן התפעל מהגימורים היפים.

רואים מכאן כוחה של קבלה בזה שעמד בקבלה עד הסוף לברך מתוך ברכון באה לו פרנסה וספר התורה שהוא הולך לכתוב זה ספר תורה לעילוי נשמת האברך ר' מנחם זקבך ז"ל שנבחר מתוך 45 ספרי תורה שנכתבים לזכרם של הרוגי מירון.

אסון מירון תשפ"א רבי אלימלך בידרמן מנחם אשר זקבך ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד