י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כושלת ומקרטעת"

בהיעדר רוב; הקואליציה דוחה את העלאת החוק

לאחר שלא הושג רוב, חוק איחוד המשפחות שמטלטל את הכנסת ואמור היה לעלות מחר לדיון במליאת הכנסת נדחה שוב לשבוע הבא | הליכוד: "עוד לא הייתה כזו קואליציה כושלת ומקרטעת"

בהיעדר רוב; הקואליציה דוחה את העלאת החוק
נפתלי בנט וזאב אלקין צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המבחן הראשון של הקואליציה כשל. שעות קודם פתיחת המליאה של יום רביעי, בה אמורים היו לדון בחוק איחוד המשפחות, שרת הפנים איילת שקד דוחה פעם נוספת את ההצעה לאחר שלא הושג הרוב להעברתו.

מדובר בחקיקה מחודשת כהוראת שעה לחוק שימנע איחוד משפחות של ערבים ישראלים עם ערבים פלסטינים, דבר שימנע כניסת גורמי טרור לישראל מכוח חוק איחוד המשפחות.

מי שמתנגד לחוק אלה חברי רע"מ וחברי 'מרצ', מה שנותן רוב לחברי האופוזיציה להפיל את החוק, כאשר הם מתכוונים לעשות זאת, חרף הסכנות הביטחוניות בהעדר חקיקתו.

החוק צפוי לפקוע בעוד שבוע מהיום, ונכון לעכשיו השרה שקד מתכוונת להעלות את החוק להצבעה בשבוע הבא, עד אז היא תמשיך במו"מ עם הסיעות המתנגדות מתוך הקואליציה.

בתוך כך, פרשן ׳חדשות 12׳ עמית סגל דיווח אמש כי לפחות חמישה חברי כנסת מהליכוד צפויים להפר את המשמעת הסיעתית ולתמוך בחוק, כשאת המהלך מוביל ראש השב״כ לשעבר חה"כ אבי דיכטר שטוען כי יש לתמוך בחוק למרות ההזדמנות להביך את הקואליציה, זאת בשל הרגישות הביטחונית.

מ'הליכוד' נמסר בתגובה לדחיית העלאת החוק: "עוד לא הייתה כזו קואליציה כושלת ומקרטעת. העובדה שממשלת ההונאה של בנט שוב דוחה את ההצבעה על הארכת הוראת השעה מוכיחה שוב שמדובר בממשלת שמאל מסוכנת שתלויה בגורמים אנטי ציוניים".

חוק איחוד משפחות ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד