י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שינוי בתוכניות

הנשיא ביידן יבקר השבוע בזירת האסון בפלורידה

לאחר שבהתחלה הבהירו בבית הלבן כי הנשיא ביידן לא יטוס לזירת האסון בפלורידה כדי לא לשבש את פעולות החילוץ וההצלה, שינוי בתכנית; הנשיא ימריא כדי לעמוד מקרוב אחר ממדי האסון ופעולות החילוץ

הנשיא ביידן יבקר השבוע בזירת האסון בפלורידה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן יבקרו ביום חמישי בזירת אסון קריסת הבניין בסורפסייד שבפלורידה שהוביל עד כה ל-11 הרוגים ו-150 שעדיין נעדרים תחת ההריסות.

הבית הלבן הודיע היום (שלישי) ​​באופן רשמי על המסע לפלורידה, זאת לאחר שביידן אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי הוא מקווה לבקר בפלורידה "אולי כבר ביום חמישי". ביידן אמר את הדברים כשיצא מהבית הלבן לביקור רשמי בוויסקונסין.

הבית הלבן שינה תוכניות, לאחר שמוקדם יותר היום, גורמים רשמיים הודיעו כי הנשיא לא יגיע לפלורידה, אך לבסוף הם החליטו כן לטוס לזירת האסון כדי שהנשיא יוכל לסקור מקרוב את ממדי האסון.

ההחלטה לבקר בזירת האסון מגיעה לאחר שהבית הלבן הודיע תחילה כי הנשיא לא יגיע לזירת האסון, מאחר והגעת הנשיא דורשת הערכות גדולה שכוללת סגירת רחובות ועשויה לשבש את פעולות ההצלה והחילוץ, כך לדברי גורמים רשמיים בבית הלבן. התקשורת האמריקאית דיווחה כי הנשיא ביידן תומך בחקירת התמוטטות הבניין לגבי חשד כי גורמים רשמיים ידעו על הליקויים, אך התעלמו מכך.

הבוקר אמרה מזכירת הבית הלבן כי "אנחנו תמיד רוצים להבטיח שלא ניקח פוקוס ומשאבים מקומיים, אנחנו לא רוצים למשוך משאבים הדרושים בפעולות החיפוש וההצלה המתמשכות", אמרה סאקי לעיתונאים במהלך מסיבת עיתונאים והוסיפה: "נישאר בקשר הדוק עם גורמים רשמיים בשטח".

אך כאמור הבית הלבן הודיע כי הצוות מוודא שהביקור לא יפריע לצוותי החילוץ. כך שהנשיא יגיע לבקר במקום ביום חמישי.

אסון מיאמי קריסת בניין הבית הלבן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד