ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יזדקקו לאופוזיציה

ייכנעו? האיום של איילת שקד על רע"מ

בעקבות אי הגעה להסכמות לגבי חוק האזרחות, שרת הפנים העבירה אולטימטום למפלגת רע"מ - לפיו, אם לא יצביעו בעד החוק, היא תקדם את חוק יסוד ההגירה, שהוצע על ידי 'הליכוד' | בינתיים: סיעת 'מרצ' מצטרפת לרע"מ, ושוקלים להצביע נגד

ייכנעו? האיום של איילת שקד על רע"מ
בנט ועבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במטרה ללחוץ עליהם לתמוך בחוק האזרחות שימנע איחוד משפחות פלסטיניות עם ישראליות, הערב (שלישי) שרת הפנים איילת שקד העבירה אולטימטום למפלגת רע"מ, לקראת ההצבעה על החוק ביום שני.

שקד, על פי כמה דיווחים, איימה על המפלגה האיסלאמית, כי אם לא יתמכו בחוק האזרחות - היא תקדם דיל עם 'הליכוד', שבו היא תעביר את חוק יסוד ההגירה בתמורה לתמיכת מפלגתו של נתניהו בהארכת הוראת השעה של חוק האזרחות.

מטרתה של שקד היא לגרום לחברי הכנסת של רע"מ, שכמה מהם הצהירו בימים האחרונים שיצביעו נגד חוק איחוד המשפחות, לגרום להם לתמוך בחוק ובינתיים, 'מרצ' שוקלת גם היא להתנגד לחוק.

בתחילת השבוע הודה יו"ר רע"מ מנסור עבאס כי עדיין לא נמצאה פשרה בין מפלגתו לשאר סיעות הקואליציה על חוק האזרחות, אך טען כי תושג כזו.

"טרם הושגה פשרה על חוק איחוד המשפחות, אבל תהיה פשרה", אמר עבאס בראיון ל'חדשות 12'. "אנחנו נגד החוק הזה ולא מצפים מאתנו שנתמוך. יש הבדל בין קידום הנושא הזה מתוך שותפות או מתוך הסתכלות אופוזיציונית".

הוא המשיך: "בימים אלה מתקיימות שיחות בינינו לבין יתר השותפים בקואליציה. אני מאמין שעד יום רביעי הבא נמצא את הדרך גם לשמור על הקואליציה והממשלה וגם לתת לסוגיה הזאת פתרון שיספק אותנו בשלב הזה".

"הצד השני מביא את הטיעונים שלו, אנחנו מביאים את שלנו. לדעתי הם שומעים טיעונים משכנעים, אך לא אכנס לפרטי השיחות", הוסיף.

פרשן 'חדשות 12' עמית סגל דיווח הערב כי ניתן לומר באופן סופי שללא הימנעות של ׳הליכוד׳ - חוק האזרחות לא יוכל לעבור בכנסת. ביממה האחרונה ניסו בקואליציה להוביל מגעים שקטים עם ׳הליכוד׳, ללא הצלחה.

חוק איחוד משפחות איילת שקד מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד