י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הרופאים מזהירים

למרות ההתפרצות: משרד הבריאות יבטל מאות תקנים

לכל אורך המגפה הם היו שם בשבילנו, לאחר שמשרד הבריאות הוסיף מאות תקנים של רופאים על מנת לאפשר לבתי החולים להתמודד עם העומסים, אך דווקא עכשיו, כשהתחלואה שוב מטפסת, החליטו באוצר, כי בימים הקרובים יבוטלו 600 התקנים שנוספו, הרופאים כבר מזהירים מפני השלכות חמורות: "פגיעה אנושה בשירות שאנחנו נותנים למטופלים". משרד האוצר: "במסגרת דיוני התקציב נדון בתגבור קבוע"

למרות ההתפרצות: משרד הבריאות יבטל מאות תקנים
מחלקת קורונה בזיו צילום: דוד כהן, פלאש 90

דווקא בזמן שנגיף הקורונה שוב מרים את ראשו ומספר הנדבקים החל לזנק מחדש: במשרדי האוצר והבריאות החליטו לבטל כבר בימים הקרובים את 600 התקנים עבור העסקת רופאים שנוספו במהלך השנה האחרונה על מנת להתמודד עם משבר הקורונה והעומסים שנוצרו כתוצאה ממנו. המשמעות: כבר בימים הקרובים צפויים להתבטל התקנים — מה שצפוי להוביל למחסור חמור בכוח האדם בבתי החולים בכל הארץ.

"התקנים שניתנו, ניתנו כי אנחנו מערכת מורעבת", אמר בזעם ד"ר ארז און, מנהל בית החולים פוריה בטבריה לעיתון 'ידיעות אחרונות'. "אצלנו בבית החולים מנהלת מחלקת אף אוזן גרון פורשת בספטמבר. אני צריך במקומה מנהל. לפי מה שמתגבש כרגע אני לא אוכל לקלוט יותר מתמחים כל עוד לא ירדנו באופן טבעי מהתקנים שקיבלנו. מצד אחד לא נפטר את אלו שהתקבלו, אך מנגד אנחנו מרעיבים את החלק השני של בית החולים. איך אני יכול לנהל את המחלקה בלי מנהלת?" הוא הוסיף והזהיר כי "אם תהיה הנחיה אבסורדית של הקפאת קליטות משום שקיבלנו את תקני הקורונה, המשמעות היא פגיעה אנושה בשירות שאנחנו נותנים למטופלים שלנו".

ד"ר רבקה שיינין, מתמחה ברפואה פנימית בשיבא טוענת כי הבעיה החלה הרבה לפני הקורונה. "כמות התקנים שיש מלכתחילה נמוכה מדי ביחס למה שהאוכלוסייה צריכה. כבר שנים אנחנו אומרים שיש מחסור, וזה מתבטא בהמתנות של חולים ובכמות של רופאים שיושבים בבית ולא עושים כלום", הסבירה. "מספר החולים המסובכים הולך וגדל, ואנחנו נשארים עם כמות תקנים שמתאימה לתוחלת החיים שלפני 40 שנה ולאוכלוסייה שהייתה בישראל לפני 40 שנה". לטענתה, "ברגע שיש פחות תקנים, יש פחות רופאים ויש עומס על כל אחד מהחולים שנותרו".

במשרד האוצר הסבירו כי מדובר היה בתקנים זמניים וייעודיים לתגבור בתי החולים במהלך הקורונה, ומסרו בתגובה: "בזכות פעילותה של מערכת הבריאות למיגור התחלואה, ובפרט הצלחת מבצע החיסונים - הצורך שלשמו ניתנו תקנים אלו והמסלול החוקי בו הם תוקצבו איננו רלוונטי עוד. כמקובל, במסגרת דיוני התקציב יתקיים גם דיון בנוגע לתגבור קבוע של מערכת הבריאות".

קורונה משרד הבריאות רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד