י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת משבר חדש?

מרצ זועמים על ההחלטה: 'הממשלה תתרסק'

בעקבות ההודעה של תושבי אביתר כי הם מסכימים לפשרה החדשה, לפיה הם יפונו אך כוח צבאי ימשיך להיות במקום, חבר הכנסת מוסי רז מ'מרצ' כועס: "נותנים לעבריינים טרוריסטים להחליט איפה יוצב בסיס צבאי" 

מרצ זועמים על ההחלטה: 'הממשלה תתרסק'
מוסי רז צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ברקע הניסיון להגיע להסכמה בקואליציה סביב חוק האזרחות, הבוקר (רביעי) ב'מרצ' זועמים על המתווה החדש לפינוי משפחות אביתר.

"אני לא חושב שמדובר במתווה הסופי, אך אם כן זה חמור ביותר", אמר חבר הכנסת מוסי רז מ'מרצ' ב'103fm'. "זה פשוט טירוף הדעת, נותנים לעבריינים טרוריסטים להחליט איפה יוצב בסיס צבאי".

הוא המשיך: 'מדובר במשפחות של עבריינים שגנבו אדמה, הם באמת טרוריסטים. הם יקבעו לצבא איפה הוא יקים בסיס צבאי? מדוע יש רמטכ"ל או מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון?".

"מה, איתמר בן גביר הוא מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון? סמוטריץ' הוא הרמטכ"ל? זו פעולה שגונבת את הקרקע וגורמת לאלימות חסרת תקדים, לא ראיתי אלימות כמו סביב מאחז אביתר - זה טרור", הוסיף חבר הכנסת מ'מרצ'.

"צה"ל עובד אצלם. אני מעדיף שהמאחז יישאר מאשר הרמאות שקוראים לה פשרה, זו לא פשרה אלא כניעה", תקף. "זו אמבה שמתפצלת לשניים. המתנחלים האלה הם הרמטכ"ל שלנו".

"הממשלה תתרסק אם היא תמשיך ככה. אנו רוצים שהיא תחזיק מעמד ארבע שנים ונעבוד על כך, אך לא נסכים לזה שצה"ל יהיה חברת הקבלן של מתנחלים פורעי חוק. נהיה בממשלה הזו אך נעשה בלגן", סיכם רז.

כזכור, הלילה תושבי אביתר כינסו ישיבת חברים, בסופה הוחלט כי המאחז יתמוך במתווה הסופי, והם יתפנו מרצונם החופשי עד סוף השבוע הקרוב, כשבתיהם, למרות שהם מתפנים, יישארו על הקרקע ולא יהרסו.

במתווה הקודם סוכם כי בא' באלול תוקם ישיבת הסדר באביתר, אך בפשרה הנוכחית הוסכם כי רק אם הקרקעות שעליהן יושב הישוב, יוכרזו כאדמות מדינה, אז תקום הישיבה במקום על פי החוק.

מוסי רז אביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד