י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מהסתבכות הנגיף

אבל בחב"ד: המשפיע ר' פנייע הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתו, בגיל 86, של המשפיע החבד"י הרה"ח ר' רפאל פנחס קארף זצ"ל. הלווייתו צפוייה להתקיים היום בקראון הייטס בברוקלין

אבל בחב"ד: המשפיע ר' פנייע הלך לעולמו
רבי פנחס (פנייע) קארף זצ"ל צילום: באדיבות עדכוני חב"ד

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הידיעה על הסתלקותו של הגאון החסיד רבי פנחס (פנייע) קארף זצ"ל, משפיע כללי ומשגיח חסידות בישיבת "אהלי תורה" חב"ד במשך שנים רבות ומשפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית בביו 770.

לדאבון לב, בחודשים האחרונים הוא לקה בנגיף הקורונה, ומאז לא חזר לעצמו, עד שהחזיר את נשמתו לאחר חצות הלילה לאחר שלקה בדום לב. 

ר' פנייע נולד בחרקוב שבאוקראינה בכ' אייר תרצ"ה לאביו המשפיע הרב יהושע קארף. בשנת תש"ז יצא יחד עם משפחתו ביציאת רוסיה. משפחתו התיישבה בפוקינג והוא היה מהתלמידים הראשונים בתומכי תמימים פוקינג ולאחר מכן בתומכי תמימים ברינוא, שם למד אצל ר' ניסן נמנוב. בשנת תשי"ג נסע ללמוד ב-770 במחיצת הרבי.

בשנת תשי"ד נכנס הרבי בבוקרו של יום שישי ח"י אלול  לישיבת תומכי תמימים המרכזית 770 בשעת סדר חסידות ובמקום נכח רק הרב קארף בלבד. פנה אליו הרבי בחיוך ואמר לו: "אַ בן יחיד פון תומכי תמימים? (בן יחיד של תומכי תמימים?)". בבחרותו נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים במונטריאול.

בשנת תשל"א, בעת שקרא שם לביתו נחמה דינה, אשת הרב שמואל אבא נמירובסקי מקראון הייטס בשחרית של שבת במניין של הרבי ב-770, הכריז הגבאי "נחמה דינה בת רב פנחס". הרבי הסתובב לעבר הבימה, והורה לגבאי להכריז "הרב פנחס!".

פעם כשעבר בחלוקת דולרים, שאל אותו הרבי זצ"ל אודות בנו יוסף "וואס מיט יוסף יצחק?". מאז הוא נקרא בשם יוסף יצחק.

לאחר נישואיו שימש כמשגיח בישיבת תומכי תמימים בנוארק, ואחר כך נסע למונטריאול להיות משגיח בישיבת תומכי תמימים.

בשנת תש"ל עבר להתגורר בקראון הייטס ומונה למשפיע בישיבת אהלי תורה. בד בבד, פעל רבות בארגונים שונים של הפצת יהדות וחסידות, ביניהם צעירי אגודת חב"ד ניו יורק.

בחודש סיון תשמ"ג, בדרכו לשיעור תניא שמסר הרב קארף בוויליאמסבורג, הוכה על ידי כמה חסידים הוא נפצע וזקנו נגזז באכזריות. בי"ז בתמוז של אותה שנה נשא הרבי שיחה מיוחדת בה התייחס בחריפות לאירוע וקישר אותו עם שמו של הרב קארף, 'פנחס'. בהנחת השיחה עניין זה לא נזכר, ובהגהה, הרבי כתב למניחים להוסיף את העניין - "נשמט על דבר הקשר לפנחס". הרבי קרא בשיחתו לרבני אותה חסידות להביע מחאה כנגד האירוע. 

בעקבות פטירתו של משפיע ישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770 הרב יצחק שפרינגר, נקרא בשנת תשע"ד למלא את מקומו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חב"ד תומכי תמימים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד