י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בניגוד להסכם

השר לביטחון פנים: לעולם לא תוקם ישיבה באביתר

למרות שבמתווה החדש סוכם כי אם יוכרזו הקרקעות כאדמות מדינה תוקם ישיבת הסדר, השר לביטחון פנים עמר בר לב מצהיר כי לא תוקם גם בעתיד ישיבה באביתר: "מברך את בני גנץ על שהתעקש" | בנוסף תקף: "אסור שפלגים כאלו ואחרים יעשו דין לעצמם"

השר לביטחון פנים: לעולם לא תוקם ישיבה באביתר
עומר בר לב צילום: פלאש 90

ברקע המחלוקות בהתנחלויות סביב המתווה, היום (רביעי) השר לביטחון פנים עמר בר לב הצהיר כי לא תוקם ישיבה במאחז אביתר, גם לא בעתיד כשיתבררו מי בעלי הקרקעות.

השר בר לב כתב כי בניגוד להסכם הפשרה הנוכחי, לפיו אם יוכרזו הקרקעות, עליהן יושב אביתר, כאדמות מדינה, תוקם ישיבה, לא תקום כזאת גם בעתיד. בנוסף, תקף בחריפות את עצם הקמת מאחז אביתר.

"מאחז בלתי חוקי יש לפנות פשוט כי הוא בלתי חוקי! ובמדינת חוק אסור שפלגים כאלו או אחרים יעשו דין לעצמם", תקף השר לביטחון פנים. "אני מברך את ‎בני גנץ על שהתעקש שלא תוקם במקום ישיבה לא עתה וגם לא בעתיד".

כאמור תושבי אביתר כינסו אתמול ישיבת חברים, בסופה הוחלט כי המאחז יתמוך במתווה הסופי, והם יתפנו מרצונם החופשי עד סוף השבוע הקרוב, כשבתיהם, למרות שהם מתפנים, יישארו על הקרקע ולא יהרסו.

במתווה הקודם סוכם כי בא' באלול תוקם ישיבת הסדר באביתר, אך בפשרה הנוכחית הוסכם כי רק אם הקרקעות שעליהן יושב הישוב, יוכרזו כאדמות מדינה, אז תקום הישיבה במקום על פי החוק, אך כעת שר הבט"פ טוען שלא תקום.

"עלינו לישוב מתוך תחושת שליחות ומכוחו של הציבור", מסרו תושבי אביתר לאחר ההחלטה והמשיכו, "אנו סבורים כי על אף הקושי הגדול, המתווה הינו התקדמות וצעד נוסף בבניין ארץ ישראל".

מנגד, שרת הפנים איילת שקד שיתפה כתבה בה כתוב כי כן תקום ישיבה, והודתה על כך לגנץ: "‏הישג חשוב להתיישבות בארץ ישראל. אני מודה לשר הביטחון בני גנץ על הירתמותו למציאת פתרון, לראש הממשלה נפתלי בנט על התגייסותו המלאה".

"ליוסי דגן, לרב לבנון ולדניאלה וייס מנהיגות יוצאת דופן ועבודה ללא לאות למען ארץ ישראל. ואחרונים חביבים, חלוצי אביתר שבמסירות נפש מפגינים ציונות מהי", הוסיפה.

אביתר ישיבת הסדר אילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד