י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פער עצום

החלטה תמוהה: הסייעות בגנים מופלות לרעה

בניגוד לעבר, החלטה דרקונית שהתקבלה השנה, מאלצת את הסייעות בגנים להמשיך לעבוד שבוע נוסף בשכר זעום במיוחד, זאת כאשר לגננות, התנאים טובים עשרת מונים | ל. סייעת בגן עירייה ל'בחדרי': "הסייעות מנוצלות, מחויבות לעבוד בקייטנות בשכר עבדים"

החלטה תמוהה: הסייעות בגנים מופלות לרעה
גן ילדים צילום: Yossi Aloni/Flash90

לקראת החופש הגדול בו הוחלט להמשיך את הפעילות בגני הילדים כקייטנה, הוחלט בנוסף כי סייעות מחויבות להמשיך לעבוד בתקופה זו ואילו גננות רשאיות להחליט בעצמן אם הן מעוניינות לעבוד או לא.

מידי שנה הן הגננות והן הסייעות לא חויבו לעבוד בחופש ומי שהייתה מעוניינת בשכר הייתה ממשיכה מרצונה, אך בניגוד לכל השנים, השנה חויבו הסייעות להמשיך את עבודתן בקייטנה, מה שייאלץ אותן לעבוד שבוע ימים נוסף.

בעקבות כך הוחלט כי גננת שתמשיך לעבוד בתקופת הקייטנה תקבל שכר של 75 ₪ לשעה כתוספת למשכורת שלה ואילו סייעת הממשיכה בעבודתה תקבל רק 75 ₪ ליום שע"פ החישוב יוצא 12.5 ₪ לשעה תוספת למשכורת.

עוד הוחלט כי סייעת המחליפה את הגננת בתפקידה תקבל רק 100 ₪ יומית כאשר לפי החישוב יוצא כי היא מקבלת 16.6 ₪ לשעה זאת כאשר הגננת עצמה מקבלת 75 ₪ לשעה.

הסייעות שחויבו לעבוד זועמות על השכר הזעום שהוחלט להוסיף להן, זאת בזמן שהן עושות את עבודת הגננת בשלמותה ומחליפות אותה במשרה מלאה. הסייעות טוענות לאפליה, מדוע הן אינן מקבלות שכר כמו זה המגיע לגננת עבור שעת עבודה.

במכתב שנשלח לסייעות ע"י הסתדרות המעו"ף נכתב: על פי ההסדר שאושר אתמול (29.06) על ידי בית הדין הארצי לעבודה, הסייעות שיעבדו בגני הילדים במסגרת ביה"ס של החופש הגדול, יהיו זכאיות לחזור לימי היערכות רק ביום 29.08.2021

החל מיום 22.07.2021 ועד 28.08.2021 ישהו הסייעות בחופשה. יצוין כי במהלך תקופה זו, בנוסף לשכרכן המלא, תשולם לכל סייעת גם תוספת של 75 ₪ בגין כל יום עבודה. סייעת שמחליפה גננת תהיה זכאית לתוספת גבוהה יותר, בסך 100 ₪ ליום, וזאת כאמור בנוסף לשכרה המלא"

בנוסף לכך זועמות הסייעות על שבוע ימים שנוסף להן לעבודה בעל כורחן, כאשר בכל שנה הן עובדות עד לתאריך 15.07 ואילו השנה יעבדו עד 22.07 . כל זאת כאמור, לצד תוספת מזערית במשכורת.

נ. סייעת בגן עירייה מספרת ל'בחדרי חרדים': "מרגישה מתוסכלת, השנה מחייבים אותנו לעבוד בקייטנה, אמרתי סבבה, יהיו תנאים טובים יפצו אותנו על השעות האלה, מה שקורה בסופו של דבר, התוספת זעומה".

עוד מוסיפה נ. ואומרת: "רובינו עובדות ללא גננת, מה שאומר שיש תוספת מצחיקה לסייעת שעובדת במקום גננת, לדעתי מה שצריך לעשות, סייעות שעובדות ללא גננת יחלקו ביניהן את התוספת של 75 ש"ח לשעה, כי אם אנו עושות תפקיד של גננת שישלמו בהתאם".

ל. סייעת נוספת, שעובדת אף היא בגן עירייה מספרת ל'בחדרי חרדים': "הסייעות מנוצלות, מחויבות לעבוד בקייטנות בשכר עבדים, פגעו לנו בשכר מתחילת שנה ולא משלמים לפי המופיע בחוזה, ההסתדרות לא עוזרת בכלום לגוף חלש כמו הסייעות ורק גובים כספים".

עוד מוסיפה ל. ואומרת: "גננת יכולה להחליט אם לעבוד או לא ומקבלת תוספת של 75₪ לשעה, סייעת מחויבת ומקבלת תוספת של 12₪ לשעה, בשנים קודמות עבדנו עד ה - 15/07 בארגון הגן ולא עם ילדים". היא מציינת.

גני ילדים סייעות משכורת קייטנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד