י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דמם סמוק פחות? 

אסון מיאמי: העלון החרדי זלזל בנפטרי חב"ד ועורר סערה

העלון החרדי-אמריקאי 'קול ברמה' שמתפרסם מדי יום בשכונות החרדיות בברוקלין, התנצל בפני קוראיו לאחר שטען כי החרדים זלזלו בתחילה בחומרת האסון במיאמי, כי חשבו שמדובר באסון של משפחות מחסידות חב"ד בלבד | יממה לאחר מכן פורסמה התנצלות דחופה: "בהלם מהצורה בה המילים הובנו" 

אסון מיאמי: העלון החרדי זלזל בנפטרי חב"ד ועורר סערה
בחור ישיבה. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

העלון החרדי-אמריקאי 'קול ברמה' שמתפרסם מדי יום בשכונות החרדיות בברוקלין, התנצל בפני קוראיו לאחר שטען כי החרדים זלזלו בהתחלה בחומרת האסון במיאמי, כי חשבו שמדובר באסון של משפחות מחסידות חב"ד בלבד.

במדור 'קול חדש' של העלון היומי, צוין במאמר כי "בימים הראשונים לאסון, הציבור החרדי טרם קלט את ממדי האסון. חשבו אולי כי כמה משפחות חב"דיות נפטרו, וזה הכול... אכן 'אבידה גדולה', אבל לא משהו שצריך להפוך עולמות בשביל זה".

בהמשך המאמר מסביר הכותב כי שורת האסונות שתקפה את עם ישראל במהלך החודשים האחרונים, גרמה גם היא לאדישות בקרב הציבור, וכי רק במהלך השבת האחרונה, הציבור התחיל לקלוט את חומרת האסון הנורא.

לאור הנכתב קמה סערה גדולה. המילים שנכתבו הצטיירו בציבור הרחב כזלזול בדמם של חסידי חב"ד. "דומה היה כי כותב המאמר מסביר כי לו היה מדובר במספר משפחות חב"דיות שאיבדו את יקיריהן - אז האסון לא היה כל כך נורא, אבל כשעוד יהודים נספו באסון - רק אז הבינו כי האסון אכן נורא ואיום", הסביר אחד הקוראים ל'בחדרי חרדים'.

יממה לאחר מכן פרסמה המערכת "התנצלות דחופה מאוד מטעם הנהלת 'קול ברמה'". המערכת טענה כי שמה של חסידות חב"ד עלה בדרך אגב, והמערכת רק ניסתה לציין כי הציבור ראה באסון כטרגדיה אישית של מספר משפחות בודדות בלבד.

עוד נכתב: "המערכת, כמו כולם, הייתה בהלם מהצורה בה המילים הובנו כשזו בכלל לא הייתה כוונתנו. מערכת 'קול ברמה' מתנצלת בכל לשון של התנצלות. מהיום והלאה נהיה יותר ערניים ונשמור על עין פקוחה על כל מה שנכתב על דפי העלון", לשון מאמר המערכת.

אסון מיאמי קול ברמה יידיש ברוקלין חב"ד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד